Gå til innhold

Disco 2. Knekt pin i dørlås.


suprlite

Anbefalte innlegg

Go-bilen ville plutselig ikke la seg låse med nøkkel.. Jeg tok av dørpanelet og tok av dørhåndtaket med lås. Da oppdaga jeg at pinnen som går fra låsesylinderen til selve låsvrideren (aktuatoren?) er knekt. Får man kjøpt denne pinnen i løsvekt eller må hele håndtaket byttes med låssylinder og det hele? (Og blir det isåfall én nøkkel for døra og en annen for tenningslåsen?) -kan nevnes at bilen min må låses med nøkkel da antakelig rf-mottakeren er ødelagt. Videre kan og nevnes at når jeg låser dørene med knappen på dashbordet låses alle dørene unntatt førerdøra, og sånn har det vært så lenge jeg har eid bilen. Betyr det at aktuatoren er ødelagt? -jeg har kunnet åpne og låse alle dørlåsene vha nøkkelen.

20200522_155819.jpg

20200522_155623.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt søking fant jeg ut at pinnen ikke selges separat av landrover. Surprise - surprise. Heldigvis fant jeg en aftermarket-pinne på ebay til 30 dollar. Jeg ser også at det finnes en diy-metode som innebærer å file og borre i en spiker i rett lengde.

 

-Men jeg mottar gjerne svar på spørsmålene mine angående aktuatoren: Er den gåen hvis den ikke åpner og låser døra når jeg trykker på knappen i kupeen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker den ved bruk av fjernkontrollen ?

Ville nok målt strømmen ved aktuatorkontakten.

Du kan jo ha brudd i kablene ved dørhengslene o.l. også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, gautes skrev:

Funker den ved bruk av fjernkontrollen ?

Ville nok målt strømmen ved aktuatorkontakten.

Du kan jo ha brudd i kablene ved dørhengslene o.l. også.

 

Som det fremgår av første innlegget mitt: fjernkontroll funker ikke. Antakelig pga defekt rf-mottaker i bilen. Og når jeg låser opp og igjen med knappen på dashbordet funker alle låsene unntatt førerdøra. Men: alle låsene åpner/låser når jeg vrir nøkkelen i dørlåsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummet litt for fort gjennom, ja . blush

Du får koble deg på kabelen likevel.

Er du på tynn is der er en lyspære koblet unn på hver sin leder en enkel måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...