toerig Skrevet 15. mai 2020 Del Skrevet 15. mai 2020 For en uke siden gikk min kjære D3 fra 2005 i knestående og la seg ned i front. Løftet seg bak men gikk så over i Suspension fault mode. Jeg har nettopp hatt av støtfanger framme i forbindelse med bytte av kondenseren så jeg tenkte kanskje det hadde skjedd noe med fremre Ventilblokk i den forbindelse. Nå har bilen gått helt i krabbemodus og løfter seg ikke i det hele tatt. Pumpa går litt, så sier det pling og så kommer melding om suspension fault igjen. Hvis jeg sletter feilkoder, går pumpa litt før det plinger på nytt. Feilkodene jeg får med iCarsoft som har med fjæring å gjøre er (har jo mange andre feilkoder også selvfølgelig): C1A20 - Pressure increases too slow when filling reservoir U0421 - Invalid data received from ride level control module Er det kompressoren (AMK) som er gåen eller kan det være noe annet? Har tatt av dekselet og den ser jo overaskende fresh ut men vet ikke om den er like gammel som bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 15. mai 2020 Del Skrevet 15. mai 2020 Jeg endte med å bytte kompressor etter den feilkoden, men jeg skal ikke påstå at det er universal løsningen. Det bar forresten en AMK kompressor som var var ca 1 år gammel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toerig Skrevet 15. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2020 Har en mistanke om at jeg ender der. Hvor kjøpte du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 15. mai 2020 Del Skrevet 15. mai 2020 Kjøpte ny fra lrdirect.com i England, tror jeg betalte £365 for selve kompressoren. Med moms og frakt ble det ca 5500 kr, men det var i fjor når kursen var gunstigere. Kjøpte bare kompressor (med rele), ikke fullt monteringskit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 16. mai 2020 Del Skrevet 16. mai 2020 Det er ikke litt for tilfeldig at det skjer foran rett etter at du har tatt av støtfanger? Er det ikke ledningene til ventilblokken foran som ofte skaper litt trøbbel? (Hvis du ikke koblet fra noen luftslanger da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 16. mai 2020 Del Skrevet 16. mai 2020 Kablene til ventilblokken ligger under bilen, og kan kødde det godt til om det er brudd i kablene der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toerig Skrevet 17. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2020 Har nå tatt ut fremre ventilblokk og servet den. En del hvitt belegg inni der - tørkepulver fra kompressor?? Spent på hva som skjer når jeg setter den inn igjen. Kunne ikke se at noe var i klem eller om det var noe brudd i kabling. Kompressor ser ut til å være fra 2013. Bør vel holde lenger enn 7 år synes jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toerig Skrevet 25. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2020 Da er gammel kompressor og rele byttet ut med ny fra Advanced Factors med Covid-19 rabatt. Ganske enkel jobb egentlig, plug and play. Eneste knotet var den øverste skruen som satt nokså utilgjengelig. Så endelig, etter lang pumpeperiode løftet bilen seg først bak og så endelig foran. Alt virker som det skal! Nå er det bare å krysse fingrene for en ny periode med bil i rett høyde :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Så bra! Grattis med kjørehøyde igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Om dere ikke har endret software, kan det være lurt. Siden oppgradering gjør at den stopper fylling av reservoar tidligere, og dermed sparer kompressor for unødvendig kjøring.... Har du planer for den gamle kompressoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toerig Skrevet 25. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2020 51 minutter siden, oggioffshore skrev: Om dere ikke har endret software, kan det være lurt. Siden oppgradering gjør at den stopper fylling av reservoar tidligere, og dermed sparer kompressor for unødvendig kjøring.... Har du planer for den gamle kompressoren? Hvordan oppgraderes softwaren? Planen med kompressoren var vel fyllinga.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Det stod jo en AMK der fra før @oggioffshore, kanskje det er tatt hånd om? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Det er det sikkert da. Tenkte kanskje det var mulig å overhale de.... Eg har maken på 6 året nå. Burde kanskje sjekket den opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toerig Skrevet 25. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2020 Bare å hente den gamle her på Billingstad om du vil :-) Vet det er rep. sett til disse men jeg tok ikke sjansen på at det ikke funket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Billingstad er litt omvei fra Bærrrgen,,,, men takk for tilbud. Skal Du på forumtreff i slutten av Juni, kan Du jo hive den med . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karsteb Skrevet 26. mai 2020 Del Skrevet 26. mai 2020 Kompressoren bør holde syv år, men på den alderen begynner fort lufttanken å lekke - hvilket medfører lengre gange på kompressoren. Blir små pinholes i den etter hvert som rusten tar den. Er den mye rust på utsiden, kan det fort skje. Kjapp inspeksjon og kjapt og rimelig å bytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toerig Skrevet 1. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2020 Takk for tipset! Den ser ikke veldig bra ut så verdt en zalosjekk tenker jeg. Alt fungerer forøvrig bra nå og bilen holder høyden. Sto i 4 dager uten å sige ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.