Gå til innhold

Luftfjæring, Synker foran


ottahol

Anbefalte innlegg

Har hatt feilmelding på fjæringa lenge. Skiftet kompressor sept. 2018. Alt vel. Skiftet lufttank på verksted sept. 2019. Kom varsellampe (gul) for luftfjæring etter en tid når temp var under 5. Feilkode var at kompressoren ikke fylte rask nok. 

Idag var den helt nede foran på begge sider når jeg skulle starte. Starte og den heiste seg i riktig høyde. Fikk varsellampe etter litt kjøring. Stoppet flere ganger for å se om den ble borte etter restart av bilen. Lampe kom tilbake etter hvert. Etter jeg hadde parkert sank den ned foran igjen. Leste av feilkode igjen:Feil luftfjæring.JPG

 

Har hatt mistanke om lekkasje. Tror ikke det er belgene foran så lenge at begge sider synker. Etter stans av motor synker bilen. 

Noen som har forslag på hvor jeg bør starte med feilsøking? Har slettet alle feilkoder nå for å se om de kommer tilbake. Kom ikke noen ved en liten testtur. Heller ikke varsellampa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Forsatt litt problem. Når jeg senker bilen til laveste høyde så går bilen opp til høyeste høyde. Fikk melding om det var noe i veien, gjenstand. Dette kom etter at belgene foran var skiftet. 

Har noen noe forslag til hva som er feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også C1A20 i fjor, og ble ikke kvitt den før kompressoren var byttet, til tross for at den som stod i bare var drøyt ett år gammel (AMK kompressor installert av forrige eier). Hva slags kompressor har du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at noe er i veien når bilen senker seg kan ha med kalibrering å gjøre. Dvs at bilen treffer bumpstops før den forventer det. Målingene på høyden kan jo tilsi det også, uten at jeg kjenner hva verdiene faktisk skal være. Også må du nesten gå ut med tommestokk og måle fra nav til topp på hjulbue for å se om bilen faktisk står i vater når den tror den gjør det. :)

Når det gjelder den andre feilmeldingen så gjetter jeg på en av to. Enten at tørkemiddelet i kompressoren har blitt til pulver og tetter innsuget, så den ikke fungerer særlig bra. Og/eller at du har en lekasje på lufttanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalibrering ble utført på merkeverksted. Men kan sjekke høydene fra nav og opp. Lufttanken ble skiftet i fjor høst, men det kan jo være noe lekkasje der også. Skal skifte nedre bærebruer foran hos PSSS så jeg får de til å sjekke samtidig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ottahol skrev:

Forsatt litt problem. Når jeg senker bilen til laveste høyde så går bilen opp til høyeste høyde. Fikk melding om det var noe i veien, gjenstand. Dette kom etter at belgene foran var skiftet. 

Har noen noe forslag til hva som er feil? 

Hadde noe lignende etter å byttet alle 4 belger å dempere, ville ikke i access mode, når bilen stod i ro. Hevet seg med engang. Hvis eg lot den trille sakte. Gikk det. Nå går det greit. 

Har justert alle 4 hjørner i ettertid da bilen va litt skeiv. 

Vet ikke hva som egentlig gjorde dette da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, oggioffshore skrev:

Hadde noe lignende etter å byttet alle 4 belger å dempere, ville ikke i access mode, når bilen stod i ro. Hevet seg med engang. Hvis eg lot den trille sakte. Gikk det. Nå går det greit. 

Har justert alle 4 hjørner i ettertid da bilen va litt skeiv. 

Vet ikke hva som egentlig gjorde dette da. 

Nå går den ned i access mode når jeg kjører, men når jeg står i ro så går den opp til topp. Får se om PSSS fikser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...