Gå til innhold

Tricoloren fra førersete?


Hallgeir

Anbefalte innlegg

Hei! 

Sikkert e jævlig teit spørsmål, men kan feil i førersetet føre til flat bil og tricolor? Vogna går stort sett fint uten hickups når jeg kjører, men når kona og svigersønnen kjører, så går den i lysorgel om og om igjen... Det eneste jeg finner fra IId-tool er feilkode fra setemotor (tellefeil). Er jeg helt på bærtur? 

Endret av Hallgeir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle kjenner deg godt nok til å vite hvilken bil du har. Vil du invitere flere enn de du kjenner fra før kan det være en ide å opplyse hvilken bil du har. Gjerne i overskriften. Da blir det så mye enklere når nestemann med samme problem bruker søkefunksjon. Man slipper å åpne alle tråder for å lese innhold som viser seg å passe med eget bilproblem.:)

 

 

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Kan det være ledningsbrudd/kortslutning i den bunten med kabler som ligg i ein kanal i gulvet på høgre side rett innenfor døra? Har berre lest om dette, men fleire har fått rare feil pga feil med ledninger til setekontrollene. Søk, og du skal finne ;-) 

Helsing Arild 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hauken skrev:

Hei. Kan det være ledningsbrudd/kortslutning i den bunten med kabler som ligg i ein kanal i gulvet på høgre side rett innenfor døra? Har berre lest om dette, men fleire har fått rare feil pga feil med ledninger til setekontrollene. Søk, og du skal finne ;-) 

Helsing Arild 

Kan være verdt å ta en titt der ja. Men jeg skjønner ikke åssen det kan bli brudd i kabler som ligger i ro. Må en demontere hele interiøret for å komme til denne kabelbunten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, jorgenht skrev:

http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/97751-åpne-låst-d3/&do=findComment&comment=1015855

 

Video her, youtubelink. Er vel denne klasen med kabler du skal til? 

Fytti f... Må jo slakte alt for å komme til.. Men hvor sannsynlig er det med fukt der om en ikke har takspjell? Tror jeg må sjekke kabler og kontakter i/ved setet først... Eller tar jeg feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, mulig vann trenger inn via scuttlepanel? Om det er gammelt og deformert.. ned inn via vifteinntak og ned på gulv. Men da hadde du sikkert merket vårt gulv.. 

 

Kan du ikke bare skru løs setet og kikke der først? Ikke mange boltene for å vippe det bakover vel? 
 

Også er det ofte lurt å legge inn feilkode etterfulgt av disco3.co.uk i Google- de har ofte hatt alle feil vi har- og fler til.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, jorgenht skrev:

Nja, mulig vann trenger inn via scuttlepanel? Om det er gammelt og deformert.. ned inn via vifteinntak og ned på gulv. Men da hadde du sikkert merket vårt gulv.. 

 

Kan du ikke bare skru løs setet og kikke der først? Ikke mange boltene for å vippe det bakover vel? 
 

Også er det ofte lurt å legge inn feilkode etterfulgt av disco3.co.uk i Google- de har ofte hatt alle feil vi har- og fler til.. 

God idé! Takker så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...