Gå til innhold

Tips til biltralle - bilhenger.


Majesteten

Anbefalte innlegg

Kunne jeg velge winchløsning ville jeg hatt den på siden foran.

Høyre side er nok å foretrekke i forhold til annen trafikk på veien.

Kasteblokken skulle hatt flere festemuligheter langs fremre tverrbjelke e.l.

Dette pga forskjellig krokfesteplassering på det man vil ha på flaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JokerS30 skrev:

en grov kjetting mellom to punkter foran på planet, og en kasteblokk med kjettingkrok på, fungerer veldig fint...

 

Og huske på at trekk 90 grader på midten av kjettingen blir mye større enn trekkrafta på winchkroken.

Finnes sikkert en teoretisk beregning på slikt. Jeg har bare erfart og dratt nytte av fysikkens lover på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gautes skrev:

 

Og huske på at trekk 90 grader på midten av kjettingen blir mye større enn trekkrafta på winchkroken.

Finnes sikkert en teoretisk beregning på slikt. Jeg har bare erfart og dratt nytte av fysikkens lover på dette.

Jeg kjører IFOR; og da blir belastninger på surrepunkter, punktbelastning i planet osv mest av akademisk interesse.
Å ødelegge den hengeren med lovlig vekt, går rett og slett ikke an.

Belive me, jeg har forsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, gautes skrev:

Og huske på at trekk 90 grader på midten av kjettingen blir mye større enn trekkrafta på winchkroken.

Finnes sikkert en teoretisk beregning på slikt. Jeg har bare erfart og dratt nytte av fysikkens lover på dette.

 

Om du spenner kjettingen opp stramt - ja, helt enig, dette vil øke belastningen noe voldsomt. Men samtidig, om man lar kjettingen ha litt slakke, så vil du redusere problemet betraktelig, og fremdeles få samme resultat (justerbart forankringspunkt)

 

@JokerS30 

Jeg drømmer om en Ifor - de ER utrolig solid bygget. Har hatt en BK henger i en årrekke nå - og kan ikke si annet enn å be folk ligge unna. Altfor spett bygget, tåler ikke bruk overhodet. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har sveisa opp sidekarmer og annet på min.

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ifor er solid og bra. Men en ting jeg ikke liker er at de har en tendens til å skrangle litt, og du hører klone fra bladfjærene i dumper. 

 

Kunne tenkt meg å prøve Brian James, men det er veldig dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...