Majesteten Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 Ønsker tips til biltralle - bilhenger, . Har en Toyota Hilux 3l aut, og lurer hvilken henger er best for denne bilen og tenker også vinsj plassering osv. På forhånd tusen takk:-) Mvh Hans Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 Kunne jeg velge winchløsning ville jeg hatt den på siden foran. Høyre side er nok å foretrekke i forhold til annen trafikk på veien. Kasteblokken skulle hatt flere festemuligheter langs fremre tverrbjelke e.l. Dette pga forskjellig krokfesteplassering på det man vil ha på flaket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 en grov kjetting mellom to punkter foran på planet, og en kasteblokk med kjettingkrok på, fungerer veldig fint... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 Har ikke kjørt mye med bilhenger men har i alle fall erfart at vinsjen kan være noe ræl til å stå i veien selv om den kan være litt flyttbar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 1 time siden, JokerS30 skrev: en grov kjetting mellom to punkter foran på planet, og en kasteblokk med kjettingkrok på, fungerer veldig fint... Og huske på at trekk 90 grader på midten av kjettingen blir mye større enn trekkrafta på winchkroken. Finnes sikkert en teoretisk beregning på slikt. Jeg har bare erfart og dratt nytte av fysikkens lover på dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 1 time siden, gautes skrev: Og huske på at trekk 90 grader på midten av kjettingen blir mye større enn trekkrafta på winchkroken. Finnes sikkert en teoretisk beregning på slikt. Jeg har bare erfart og dratt nytte av fysikkens lover på dette. Jeg kjører IFOR; og da blir belastninger på surrepunkter, punktbelastning i planet osv mest av akademisk interesse. Å ødelegge den hengeren med lovlig vekt, går rett og slett ikke an. Belive me, jeg har forsøkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 3 timer siden, gautes skrev: Og huske på at trekk 90 grader på midten av kjettingen blir mye større enn trekkrafta på winchkroken. Finnes sikkert en teoretisk beregning på slikt. Jeg har bare erfart og dratt nytte av fysikkens lover på dette. Om du spenner kjettingen opp stramt - ja, helt enig, dette vil øke belastningen noe voldsomt. Men samtidig, om man lar kjettingen ha litt slakke, så vil du redusere problemet betraktelig, og fremdeles få samme resultat (justerbart forankringspunkt) @JokerS30 Jeg drømmer om en Ifor - de ER utrolig solid bygget. Har hatt en BK henger i en årrekke nå - og kan ikke si annet enn å be folk ligge unna. Altfor spett bygget, tåler ikke bruk overhodet. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har sveisa opp sidekarmer og annet på min. -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majesteten Skrevet 30. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2020 Takker så mye for svar, blir nok en ifor ct117 God pinse:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rossing Skrevet 30. mai 2020 Del Skrevet 30. mai 2020 Ifor er solid og bra. Men en ting jeg ikke liker er at de har en tendens til å skrangle litt, og du hører klone fra bladfjærene i dumper. Kunne tenkt meg å prøve Brian James, men det er veldig dyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.