KennethA Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Jeg har nå en 2001 D2 som er ombygd til spiralfjærer bak. Denne går nå med en del vekt bak konstant og jeg merker at fjærene ikke takler jobben. Fjærene som står i er merket Yellow/Brown, og utifra denne oversikten: http://rovers.red90.ca/springinfo.html#RS så er disse egentlig tenkt på en RRC ser det ut som. (ANR 3520) Disse skal ha en springrate på ca 150lb/inch. Jeg vurderer å prøve et sett med D90 fjærer med springrate på ca 210-240 lb/inch Har noen erfaring med dette? Jeg vil ikke heve bilen, så standard høyde men hardere fjærer er foretrukket. PS. Hvis noen har et sett med gamle D90 fjærer liggende å støve ned så rop ut. (østlandet) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Hva med fjører fra D1? F.eks. ANR4491 police spec, en del stivere uten å bli steinharde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KennethA Skrevet 8. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2020 (endret) Det er jo absolutt en mulighet. Utifra tabellen så er de: ANR4491 Military 286 Brown/Grey Vektrating på 286 lb/inch er nok kanskje i øvre sjikt. Jeg hadde 340 lb/inch på RRC'n med masse vekt og de var nok for harde selv med all vekten jeg hadde. (Terrafirma Heavy Duty) https://www.paddockspares.com/anr4491-rear-coil-spring-heavy-duty-police-spec.html 250,- pr stk er jo og latterlig billig :-) Endret 8. mai 2020 av KennethA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Jo de er billig, og selv om det står Britpart på dem, så er de bra. Forøvrig er fjære på bildet opp ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KennethA Skrevet 17. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2020 Til info: Jeg kjøpte ANR 4491 (military/police spec) (tusen takk for tipset Vidar) Turklar med full tank, 30l vann og full kjøleboks veier den med sjåfør; 2750kg (TTV 2880kg) Bilen var litt for "gyngenede" i høy hastighet, generelt lav og traff bumpstop i fartsdumper i alt over 20km/t. Nå er den fin og stabil på motorvei og jeg fikk igjen 2,5cm høyde, og fartsdumper er ikke lenger noe problem. Bunner ikke før 40km/t på de samme dumpene. Mål er fra senter felg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 Akkurat passe er helt perfekt Morro at det fungerte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.