Gå til innhold

Trenger nye fjærer bak på D2. Hva skal jeg velge?


KennethA

Anbefalte innlegg

Jeg har nå en 2001 D2 som er ombygd til spiralfjærer bak. Denne går nå med en del vekt bak konstant og jeg merker at fjærene ikke takler jobben.

Fjærene som står i er merket Yellow/Brown,

20191005_131558.jpg

og utifra denne oversikten: http://rovers.red90.ca/springinfo.html#RS så er disse egentlig tenkt på en RRC ser det ut som. (ANR 3520)

Disse skal ha en springrate på ca 150lb/inch.

 

Jeg vurderer å prøve et sett med D90 fjærer med springrate på ca 210-240 lb/inch

Har noen erfaring med dette? Jeg vil ikke heve bilen, så standard høyde men hardere fjærer er foretrukket.

 

PS. Hvis noen har et sett med gamle D90 fjærer liggende å støve ned så rop ut. (østlandet)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo absolutt en mulighet. Utifra tabellen så er de:

ANR4491

Military

286

 

 

 

Brown/Grey

 

Vektrating på 286 lb/inch er nok kanskje i øvre sjikt. Jeg hadde 340 lb/inch på RRC'n med masse vekt og de var nok for harde selv med all vekten jeg hadde. (Terrafirma Heavy Duty)

 

 

https://www.paddockspares.com/anr4491-rear-coil-spring-heavy-duty-police-spec.html

250,- pr stk er jo og latterlig billig :-)

 

 

 

 

Endret av KennethA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Til info: Jeg kjøpte ANR 4491 (military/police spec) (tusen takk for tipset Vidar)

 

Turklar med full tank, 30l vann og full kjøleboks veier den med sjåfør; 2750kg (TTV 2880kg)

Bilen var litt for "gyngenede" i høy hastighet, generelt lav og traff bumpstop i fartsdumper i alt over 20km/t.

Nå er den fin og stabil på motorvei og jeg fikk igjen 2,5cm høyde, og fartsdumper er ikke lenger noe problem. Bunner ikke før 40km/t på de samme dumpene.

 

Mål er fra senter felg.

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...