Gå til innhold

Årsak til at D2 starter tregere enn vanlig?


ando

Anbefalte innlegg

Bilen har de siste 20 årene (bursta 26 april)(360.000 km) alltid startet innen 1 til 2 sekunder (unntaksvis på kalde dager).

Nå bruker den markant noe lenger tid.... 3 sek+.

Er det noe jeg skal sjekke?

Jeg vet at dette er kun detaljer, men allikevel......må passe på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om FPR påvirker starttiden så mye hvis den ikke lekker masse. Du hører vel pumpen jobbe når du skrur på tenningen og da skal vel trykket være Ok. Td5 trenger ikke mye gløding heller for å starte så tviler på glødeplugger men de er enkle å bytte.

Da gjenstår vel dysetetninger?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, motom skrev:

Vet ikke om FPR påvirker starttiden så mye hvis den ikke lekker masse. Du hører vel pumpen jobbe når du skrur på tenningen og da skal vel trykket være Ok. Td5 trenger ikke mye gløding heller for å starte så tviler på glødeplugger men de er enkle å bytte.

Da gjenstår vel dysetetninger?? :)

Hm. Tenkte jeg også, men ando sa jo at det var under kontroll. Hos meg var det dysetetningene også. Billig var det. cool

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FPR lekker ikke. Nå er det gått faktisk 5 år siden jeg byttet sist også - så de har blitt bedre!!

Glødepluggene bruker like lang tid som før - før lampen slukker.

Pumpa høres normal ut...

Sedimentutskilleren i dieselfilteret er kanskje fullt??? Kanskje det har noe å si - sjekker i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, motom skrev:

Mener å huske at glødelampen ikke nødvendigvis er 1:1 med glødetid.

Som regel står glødingen på 50% eller mer lengre enn glødelampen lyser, altså hvis glødelampen lyser i 10 sekund så er glødepluggene på i minst 15 sekund (bare omtrentlige tall tatt ut av hodet men neppe så helt feil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
11 timer siden, suprlite skrev:

Kan en skikkelig innolja injection-harness ha noe å si på startvillighet?

Ja, tror nok det.....men jeg renser harness og rød plugg hver 6 uke.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...