ando Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Bilen har de siste 20 årene (bursta 26 april)(360.000 km) alltid startet innen 1 til 2 sekunder (unntaksvis på kalde dager). Nå bruker den markant noe lenger tid.... 3 sek+. Er det noe jeg skal sjekke? Jeg vet at dette er kun detaljer, men allikevel......må passe på.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Om tettning på dysene ikke er byttet tidligere er tiden inne nå. Dieselfilter nevner jeg ikke. Det byttes hver høst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ando Skrevet 8. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2020 Ja, det er under kontroll!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thommes Skrevet 13. mai 2020 Del Skrevet 13. mai 2020 (endret) FPR? Jeg må skifte pakning minst 2 ganger årlig... Luft i drivstoffledningen? Begynner pumpa å bli dårlig? Endret 13. mai 2020 av thommes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 13. mai 2020 Del Skrevet 13. mai 2020 Vet ikke om FPR påvirker starttiden så mye hvis den ikke lekker masse. Du hører vel pumpen jobbe når du skrur på tenningen og da skal vel trykket være Ok. Td5 trenger ikke mye gløding heller for å starte så tviler på glødeplugger men de er enkle å bytte. Da gjenstår vel dysetetninger?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thommes Skrevet 13. mai 2020 Del Skrevet 13. mai 2020 1 minutt siden, motom skrev: Vet ikke om FPR påvirker starttiden så mye hvis den ikke lekker masse. Du hører vel pumpen jobbe når du skrur på tenningen og da skal vel trykket være Ok. Td5 trenger ikke mye gløding heller for å starte så tviler på glødeplugger men de er enkle å bytte. Da gjenstår vel dysetetninger?? Hm. Tenkte jeg også, men ando sa jo at det var under kontroll. Hos meg var det dysetetningene også. Billig var det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 13. mai 2020 Del Skrevet 13. mai 2020 Visste ikke om siktet til dieselfilter eller dyser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thommes Skrevet 13. mai 2020 Del Skrevet 13. mai 2020 43 minutter siden, motom skrev: Visste ikke om siktet til dieselfilter eller dyser Tja, ando! Da er det bare å få klarhet i dette. Uansett, lykke til med å finne årsaken! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ando Skrevet 13. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2020 FPR lekker ikke. Nå er det gått faktisk 5 år siden jeg byttet sist også - så de har blitt bedre!! Glødepluggene bruker like lang tid som før - før lampen slukker. Pumpa høres normal ut... Sedimentutskilleren i dieselfilteret er kanskje fullt??? Kanskje det har noe å si - sjekker i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 14. mai 2020 Del Skrevet 14. mai 2020 Mener å huske at glødelampen ikke nødvendigvis er 1:1 med glødetid. Hvordan er det med starteren? Synes min startet kjappere etter at jeg byttet den?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 14. mai 2020 Del Skrevet 14. mai 2020 1 time siden, motom skrev: Mener å huske at glødelampen ikke nødvendigvis er 1:1 med glødetid. Som regel står glødingen på 50% eller mer lengre enn glødelampen lyser, altså hvis glødelampen lyser i 10 sekund så er glødepluggene på i minst 15 sekund (bare omtrentlige tall tatt ut av hodet men neppe så helt feil). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ando Skrevet 14. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2020 Starteren er også kvikk - med nye slitedeler i solenoiden for kun 5 år siden. Glødetid lampe - sommer eller vinter - tar jeg på "erfaringen".... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 22. mai 2020 Del Skrevet 22. mai 2020 Kan en skikkelig innolja injection-harness ha noe å si på startvillighet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ando Skrevet 23. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2020 11 timer siden, suprlite skrev: Kan en skikkelig innolja injection-harness ha noe å si på startvillighet? Ja, tror nok det.....men jeg renser harness og rød plugg hver 6 uke..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.