Jump to content
LRforum
ando

Årsak til at D2 starter tregere enn vanlig?

Recommended Posts

Bilen har de siste 20 årene (bursta 26 april)(360.000 km) alltid startet innen 1 til 2 sekunder (unntaksvis på kalde dager).

Nå bruker den markant noe lenger tid.... 3 sek+.

Er det noe jeg skal sjekke?

Jeg vet at dette er kun detaljer, men allikevel......må passe på....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om tettning på dysene ikke er byttet tidligere er tiden inne nå.

Dieselfilter nevner jeg ikke. Det byttes hver høst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, det er under kontroll!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

FPR? Jeg må skifte pakning minst 2 ganger årlig...

Luft i drivstoffledningen? Begynner pumpa å bli dårlig?

Edited by thommes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vet ikke om FPR påvirker starttiden så mye hvis den ikke lekker masse. Du hører vel pumpen jobbe når du skrur på tenningen og da skal vel trykket være Ok. Td5 trenger ikke mye gløding heller for å starte så tviler på glødeplugger men de er enkle å bytte.

Da gjenstår vel dysetetninger?? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutt siden, motom skrev:

Vet ikke om FPR påvirker starttiden så mye hvis den ikke lekker masse. Du hører vel pumpen jobbe når du skrur på tenningen og da skal vel trykket være Ok. Td5 trenger ikke mye gløding heller for å starte så tviler på glødeplugger men de er enkle å bytte.

Da gjenstår vel dysetetninger?? :)

Hm. Tenkte jeg også, men ando sa jo at det var under kontroll. Hos meg var det dysetetningene også. Billig var det. cool

image.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Visste ikke om siktet til dieselfilter eller dyser :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutter siden, motom skrev:

Visste ikke om siktet til dieselfilter eller dyser :)

Tja, ando! Da er det bare å få klarhet i dette. :D

Uansett, lykke til med å finne årsaken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

FPR lekker ikke. Nå er det gått faktisk 5 år siden jeg byttet sist også - så de har blitt bedre!!

Glødepluggene bruker like lang tid som før - før lampen slukker.

Pumpa høres normal ut...

Sedimentutskilleren i dieselfilteret er kanskje fullt??? Kanskje det har noe å si - sjekker i morgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mener å huske at glødelampen ikke nødvendigvis er 1:1 med glødetid.

 

Hvordan er det med starteren? Synes min startet kjappere etter at jeg byttet den?! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 time siden, motom skrev:

Mener å huske at glødelampen ikke nødvendigvis er 1:1 med glødetid.

Som regel står glødingen på 50% eller mer lengre enn glødelampen lyser, altså hvis glødelampen lyser i 10 sekund så er glødepluggene på i minst 15 sekund (bare omtrentlige tall tatt ut av hodet men neppe så helt feil).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starteren er også kvikk - med nye slitedeler i solenoiden for kun 5 år siden.

Glødetid lampe - sommer eller vinter  - tar jeg på "erfaringen"....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 timer siden, suprlite skrev:

Kan en skikkelig innolja injection-harness ha noe å si på startvillighet?

Ja, tror nok det.....men jeg renser harness og rød plugg hver 6 uke.....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...