Gå til innhold

Bremserør Discovery 2


Trope

Anbefalte innlegg

Skal bytte bremserørene til bskbremsene som ligger oppå ramma da det er lekkasje på det ene røret som går til venstre bakhjul.

Lekasjen er omtrent mitt under ved bakdøra og kan se lekkasjestedet fra hjulbuen. Hvordan er det å komme til dette røret som ligger oppå ramma hvis en får bilen opp på en verkstedbukk?

Har kjøpt kobber/nikkel rør som skal være noe stivere enn glødet kobber.

Har ingen problemer med å bøye og false rørene, men lurer på om noen her har gjort denne jobben og vet hvor lange rørene er. mye jobb det er og hvordan tilgjengeligheten er? 
ser ut til at eksosanlegget må demonteres.

Endret av Trope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner seg vel å bytte dem fra fleksrørene foran i venstre hjulbue. Bytt gummislangene samtidig da de sitter litt utsatt til. 

Å komme til oppå rammen er nok ikke så lett men tar du ned eksosen så hjelper nok det en del. Er vel mulig å legge de nye rørene oppå rammen der du kommer til og på siden av rammen de stedene det er for trangt (tipper det er ved hjulbuene bak)?! Vet flere har gjort det selv så bør ikke være noe problem hvis du vet hva du gjør :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet fra rullebrett og litt oppjekket bil.

Litt fiklete, men ikke mer enn at det for meg forsvarte besparelsen, og vel så det.

Jeg demonterte ikke noe, men byttet alle bortsett fra H.foran som var helt i orden, skjøter man inn noe er det under igjen om ikke lenge...

Satte samtidig på nye +2" slanger siden det sannsynligvis var originalslangene som satt på.

Rørene bakover gikk fint å få oppå ramma, men noen av klipsene var defekte/sprakk og der må det da byttes, eller du kan stripse.  Manglende feste kan gi 2-er ved kontroll.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet alltid uten å ta ned eksos på kundebilene.

Litt rustløser eller noe smørestoff på klipsene og litt list og lempe overlever de fleste.

Satte på nippel i ene enden , tapet den tett og entret ca midt på ,kompressorområdet.

Koblet meg på foran og klipset meg fast bakover.

Flenset til slutt når jeg kom bak.

Ofte endret jeg litt på hvor røret skulle gå bakerst.

Bytter du begge rør samtidig så merk deg tilkoblingene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...