Gå til innhold

RRC Heinel har fått ny eier


Anbefalte innlegg

...og DER ble jeg ny eier av -85 modell Heinel. :wub:

 

ØverstKommanderende Hjemme (ØKH) og jeg skulle på Landstreff på Evje, men det er jo avlyst..  Uansett, dette er en staslig doning som jeg vil prøve å innrede som 'overnattingsbil' til treff og annet.  Jeg gleder meg. :D

 

Helge

91598276

Heinel.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AreM skrev:

Gratulerer. 85-modell må vel være en av de siste årgangene Heinel bygde om. 

 

Takketakk, men Trykkfeildjevelen har vært ute å gått igjen..blush  1975 modell, ikke -85.. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, jermundpr skrev:

Den har jeg eid, gratulerer B)

 

Takker så meget :-)  Har du noe kjekt å fortelle om den?  Det meste står vel kanskje i fotum tråden din..

 

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Helge !  Jeg tenkte på Heinel´n når du søkte etter Range Rover.  Det var en kompis av meg som kjøpte denne av Jermundpr.  Jonnan som han heter har lappet glassfibertaket for 199 hull på en skikkelig måte. Mye skraping av russemaling.  2 fine SU gassere fra SD1, ny styresnekke  med normal utveksling  ink ny droparmkule. Nye forskjermer og blinklys. Vi skiftet et sete synes jeg å huske.  Jeg har rettet, sveiset og lappet på venstre a-stolpe så den ble rett og fin og nå går døra som den skal.  Jonnan har slipt og malt dørken. Litt sveising bak må vel til rundt hjulbuer etc.  Tror jeg ga med en ekstra dynamo med mindre reimhjul, da den ikke lader på lav tomgang til tider. Fin bil. Lurer på om den kunne ha hatt godt av et ferskt gummioppheng for bakre mellomakslingen. Tror det er deler fra Volvo som ble brukt. Jeg tenkte alltid at luftfjæring fra Disco2 på bakakslingen hadde gjort susen, samt stabstag i og med at den er så høy. Lykke til !

Endret av stovika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takketakker til alle gratulasjoner.  Bilen opførte seg eksemplarisk på 40-mils turen hjem og var en fryd å kjøre.  Det eneste som var litt uvant i begynnelsen var at girstangen hadde vandring omtrent som på bildet.  Alt blir likevel en vane, men den slarkete girstanga gjorde at da jeg var på dårlig traktorvei i reduksjonsgir så hoppet hovedkassen ut av gir. 

 

Helge

Land Rover gearshift pattern.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. Hvis du vil vite hva som ble gjort i mitt eie kan du plinge meg på ni atten 66991. Det er ganske mye. Bjørn Ole.

 

Mener jeg satte HD fjærer på den blant annet.Hadde nok satt luftbelger i tillegg bak om jeg hadde beholdt den.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

..og DER ble den EU godkjent.  Null hull :)  EU-mannen var imponert over arbeid som har vært gjort med oppheng, karosseri og bremser.  Lakkfinish ble ikke kommentert med annet enn et stort smil :D

 

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Hei alle,

 

Kan noen av dere fortelle meg historien bak motornummeret på Heinelen min..?  Eksperter på området sier at originalnummeret er slipt vekk og ‘ett-eller-annet’ er slått inn.  Hva var det originale nummeret og fra hvilken bil..?

 

..og ønske om et vesentilg bedre år enn 2020 til alle Forumister.

 

Helge

 

 

2ECB244B-1317-4EE9-A3EB-B678090A14BC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24D kan være begynnelsen på 24DXXXX som var for Discovery EFI ca 1990. Det stemmer også overens med kompresjonen som står over 9,35:1.

 

Om det er PH som står der så kan det være en motor refurbished av Peter Hobson Industries Hobson Industries Ltd

Kjøpte selv en overhalt EFI motor derfra  en gang i det forrige århundre.

 

Bjørnung

 

Endret av Bjørnung
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...