Gå til innhold

Hjelp!! EAS ingen livstegn


Granås

Anbefalte innlegg

Kjøpte en 4.6 HSE med litt elfeil men luftfjæring skulle etter sigende være iorden etter å ha blitt påkostet hysteriske summer hos forhandler. Fikk startet opp bilen og la merke til at alle 4 lamper på indikator lyste men bilen løftet seg opp og jeg kjørte hjemover. På vei hjem gikk luften ut og den ble paddeflat. Fikk hjelp hos klubben i Trondheim og koblet til Autologic men ingen kommunikasjon med ecu. Nå har jeg tatt vekk plugger og loddet kabler i høyre og venstre side men fortsatt ingen kommunikasjon, jordinger er pusset rene og ideer begynner å tørke inn. Når jeg kobler ut releet ved førerstol og setter det tilbake så går kompressor i 10 sekunder for så å stoppe. Finnes det noen med gode tips så blir jeg veldig glad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk bilen må gå for at du skal jobbe med EAS ECU diagnose. Du må få slettet feilkodene i ECU for at dette skal virke igjen. Når alle lampene lyser i indikator displayet, ja da virker ikke EAS.

Så sørg for å få kontakt med EAS ECU diagnose, med Nanocom eller Autologic. Slett feilkoder og prøv igjen.

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et triks med P38 er å bytte ut timer relay, det lange releet under førersetet, med et vanlig gult relé tilsvarende de som sitter under panseret. Hvis du gjør det hindrer du at bilen justerer seg mens den står parkert. Ulempen er at diagnose ikke fungerer. Har du sjekket at timer relé er på plass. 
 

Jeg var litt kjapp nå. Så at du hadde vært under førerstolen, men tipset er i alle fall gitt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...