Tohani Skrevet 2. mai 2020 Del Skrevet 2. mai 2020 Byttet luftbelger bak på min godvogn P38 og var såre fornøyd inntil jeg skulle heve bilen da det smalt i en eller annen luftkobling/slange. Hørtes ut som det kom midt under bilen. Sjekker begge koblinger til belgene bak og luft tanken uten resultat. Kompressor går men trykk bygger seg selvfølgelig ikke opp. Får det som finnes av feilmeldinger på EWS. Hører ingen lekkasje og ser umiddelbart ingenting visuellt. Tror lekkasjen er såpass stor at det er grunnen til at jeg ikke hører den. Noen tips om hvor jeg bør lete? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EiRRik 4.6HSE Skrevet 2. mai 2020 Del Skrevet 2. mai 2020 Har du (hatt) eksoslekkasje i området ved bakakselen? Slange til/fra tanken og høyre belg bak krysser eksosrøret like ved bakakselen. Sjekk der. Vet at det smeller godt når slangen til tanken blir for varm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tohani Skrevet 2. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2020 Hei , har ikke eksoslekkasje og så ikke noe brudd i slange i krysningspunktet men får ta en ekstra titt. Finnes det noen skjøtepunkt/er jeg bør sjekke? Takker for din raske respons EeRRik. Tom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 3. mai 2020 Del Skrevet 3. mai 2020 Hvis det smalt, så har du nok blåst en av belgene igjen. Lekkasje fra ett rør vil neppe smelle slik som du beskriver. Du kan koble av rør oppe ved ventil blokka, sette i blendings plugg til du finner hvilken belg som er gåen. eks: koble av begge bak, blende og se om den hever seg da. Hever den seg nå er lekkasjen bak. hever den seg ikke - ja da er lekkasjen foran.... osv Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tohani Skrevet 3. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2020 Ja, du hadde helt rett Brage! Belgen ble blåst ut av topplokket. Så det ikke før jeg demonterte igjen. Var ikke synlig (for meg)visuelt når jeg lå under bilen. Presser belgen i sammen igjen og prøver på nytt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 3. mai 2020 Del Skrevet 3. mai 2020 Hmmm, hvilket merke belger er dette da, er det ingen klemring som fester gummibelgen til godset. Arnott belg: Nedre del - Se klemringen i enden av gummien. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tohani Skrevet 3. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2020 De lå i bilen ved kjøp for et par år siden, men tror det er noe billig dritt fra Kina men er kjøpt av Rimmer Bros så jeg på kvitt.. Belgene som sto på hadde lekkasje helt i nedre del av belgen mot aluminiumet , men det var Arnott , forøvrig lik dine. Må vel bite i gresset her og bytte de ut i løpet av sommeren et par fra Arnott ja. Mvh Tom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atlgje Skrevet 3. mai 2020 Del Skrevet 3. mai 2020 Min erfaring er at du Dunlop belger er vesentlig billigere og minst like bra som Arnott. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tohani Skrevet 3. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2020 Takk for tipset Atlgje. Pris på de? Mvh Tom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atlgje Skrevet 3. mai 2020 Del Skrevet 3. mai 2020 https://www.island-4x4.co.uk/suspension-suspension-parts-c-5_6_8.html ligger på rundt 45 pund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tohani Skrevet 3. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2020 Ok. Det var jo billig! Ligner veldig på de jeg har montert hvor nedre del er vulka/limt til "hardplast" foten. Toppen er bare klemt på gummien med en liten fals......ikke veldig solid fikk jeg erfare, men har jo et håp om at det holder seg på plass så lenge de er under trykk i setet sitt. Funker Dunlop i 6-7 år er de definitivt verdt prisen. Arnott belgene som satt på var montert i 2009 (prod.2008) så de har jo holdt i imponerende langt tid. Skal kjøre med disse "Kina" belgene i sommer ihvertfall(håper jeg) Mvh Tom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Da har jeg nettopp vært i garasjen og byttet luftbelger. De som satt på var originale LR felger produsert i 2010. Jeg byttet til Dunlop belger. Dunlop belgene var eksakt like LR belgene med unntak av LR logo som er byttet ut med Dunlop. Samme preging på gummi osv. Dunlop belgene virket å være av bra kvalitet og produsert sent 2019 tidlig 2020 så relativt fersk gummi også. Kjøpt hos Island 4x4. Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 Det var Dunlop som leverte belger til Land Rover for P38. De burde fortsatt fungere bra de. Fine priser og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 På 3.5.2020 den 19.55, atlgje skrev: Min erfaring er at du Dunlop belger er vesentlig billigere og minst like bra som Arnott. Det er nok helt riktig. Hvis du ikke ønsker noe heving / lengre vandring på fjæringene er det nok ingen grunn til å velge Arnott. Arnott gen. III gir deg som kjent mulighet for noe lengre aksel vandring. Men de er dyre... Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 Min erfaring med Arnott's kvalitet på en Audi A6 er sjokkerende. Særlig med tanke på pris. Jeg er også skeptisk til deres påstand om originalfjærer er stive i terrenghøyde og myke i motorveihøyde. I motsetning til deres egne. Det høres ut som en fysisk umulighet... Skal man utnytte Gen III sin lengre fjæringsvei må også støtdempere byttes til noen med tilsvarende slaglengde. Det igjen medfører det at bump stops må endres. Særlig om man endrer høydene på luftfjæringen. Tror absolutt original (Dunlop) er et greit valg. Audien min fikk billige Kina-fjærer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.