Gå til innhold

Toppakning discovery 2


Dan

Anbefalte innlegg

Sjekket om dysekontaktene er ok?

Kontakten mellom dysematte og motorkabler?

Kompresjon ok på alle?

 

Plukker du av en og en dysekontakt mens motoren går finner du hvilken sylinder som ikke er med.

Papplate o.l. som skvettlapp for kamkjedet er lurt.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gautes skrev:

Sjekket om dysekontaktene er ok?

Kontakten mellom dysematte og motorkabler?

Skal være bra de sjekket om alt satt riktig og fast, så jeg blir litt i villrede her 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stokket dysene ? De er programmert til hver sin sylinder.

Ventiler justert riktig?

 

8 minutter siden, gautes skrev:

Kompresjon ok på alle?

 

Plukker du av en og en dysekontakt mens motoren går finner du hvilken sylinder som ikke er med.

Papplate o.l. som skvettlapp for kamkjedet er lurt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Dan skrev:

Har du et sett liggende? 

 

Beklager Dan, har ikke noe i reserve. Vet det nettopp ble solgt ett sett med pluggledninger til V8 i våre kjøp og salgs sider, kanskje du kunne overtatt de hvis de ikke er tatt i bruk.

Så kan du bestille nye - tar jo dessverre litt tid med levering fra UK i disse dager

Her var linken:http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/98275-pluggledninger-v8-p38disco2/ 

 

Verdt ett forsøk å kontakte kjøpern...

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Brage skrev:

 

Beklager Dan, har ikke noe i reserve. Vet det nettopp ble solgt ett sett med pluggledninger til V8 i våre kjøp og salgs sider, kanskje du kunne overtatt de hvis de ikke er tatt i bruk.

Så kan du bestille nye - tar jo dessverre litt tid med levering fra UK i disse dager

Her var linken:http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/98275-pluggledninger-v8-p38disco2/ 

 

Verdt ett forsøk å kontakte kjøpern...

 

Mvh Brage 

Så flaks har man ikke 

Har strøm fra coil men tipper jeg mangler ut til plugg er par steder 

Bilen går men litt snekke lyd og lite kvikk på gassen, sjekket kontakter til dyser så greit ut, lukter bensin fra pottene kan det være noe annet??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du nettopp har hatt av toppene kan jo noe ha blitt feil i monteringen.

Det er så mye som kan ende opp i ett slikt resultat.

Vippearms aksler - De knekker jo engang i blant, tror ikke det er problemet. Men riktig montering er meget viktig for oljesmøring.

Vippearmer- Her kan en støtpute ha knekt / falt av. 

støtstenger- Riktig posisjon som før, eller nye.

Hyd.løftere- Disse kan feile, ikke få olje.

Ble toppene planslipt? Da kan det til eksempel være behov for å bruke shim under vippearms aksel bukkene. Meget viktig å ligge innenfor toleransene her. Tidkrevende prosedyre, hvor du måler klaringen under låse ringen på hver enkelt løfter, og plasserer gj.snitt shim til alle løfterne er innenfor toleransen.

 

Det er innvendige feilkilder. Men feilen kan også godt ligge utenfor. Plugger, pluggledninger og coil. Her har du jo skiftet noe, skjønner jeg, uten resultat.

Så ta en grundig sjekk av alle connectorer som har vært av, og sjekk gass spjeld sensoren spesielt. Du kan finne løsningen der. MAF og O2 sensorer påvirker også.

 

Prøv å spol tilbake fra du startet demonteringen, hva har du endret på, og hva har du rørt som kan påvirke. Håper du finner ut av det for du har slitt nok synes jeg..

 

Mvh Brage   

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Motor går fint etter coil bytte, brukte bers leaks for å tette lekkasjen på topppakning, helt supert Men mye lufting etterpå 

Nå håper jeg trøbbel er over for en stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dan skrev:

Motor går fint etter coil bytte, brukte bers leaks for å tette lekkasjen på topppakning, helt supert Men mye lufting etterpå 

Nå håper jeg trøbbel er over for en stund

 

Hvis du tror dette er en varig løsning, har jeg for salg  noen fine utsiktstomter på Mars du bør vurdere å legge inn bud på .... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2020 den 16.25, Dan skrev:

Ferdig byttet alt på plass

 

4 timer siden, Dan skrev:

brukte bers leaks for å tette lekkasjen på topppakning, helt supert 

 

Forstår ikke tråden lengre, men bra hvis den ble i orden..

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...