Gå til innhold

disco 4 parklampe flasher


gunnar h

Anbefalte innlegg

parkbrems låste seg etter mye kjøring skogsbilveger i år. løste ut med nødwire. tok av bremseskive bak rengjorde og smurte opp. bremsebåndene var ca 4 mm. satte sammen og skulle kalibrere. men parklampa flasher fortsatt. når jeg løfter bryteren går epb på men slipper etter ca 5 sek. under kjøring stopper bilen på parkbrems når jeg løfter bryteren. er det selve epb modulen som er problemet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurte du armen på bremsebanda? Den pleier å sette seg etter en stund. Vet ikke om du kikket i Boddys Brake Bible, ikke at bremseband er hokus pokus- men greit å få det riktig for EPB modulen sin skyld. 
 

https://disco3.co.uk/gallery/albums/userpics/11748/Bodsys_Brake_Bible_V1.4sml.pdf

Endret av jorgenht
Link.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg smurte med kobberfett. det rare er at når jeg starter bilen og løfter bryteren hyler det, men når jeg tar bryteren ned blir det stille. Da er bremsen av og jeg kan kjøre og sette på bremsen og den funker og stopper bilen men den står ikke lengre på enn ca 5 sek så slipper den. jeg blir helt varm i hodet av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den trenger vel litt løsende først. Vet ikke om den satt jeg? 
 

Virker som at alt kanskje ikke er justert helt greit. 
Koster ingenting å ta en ny runde, følg bibelen slavisk. Smør opp det som smøres kan- og husk at du bør sette i service-modus når du skal plukke det av.  

Som @lafterolf sier kan jo en diagnose være lurt. Har du apparat selv? Kanskje du bor i nærheten av noen som har..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er blinkende lampe. bremsebandene er ok den bremser på bryteren og slår av på bryteren men står ikke på bremsen mere enn 5 sek. ved bremsing med brekket bremser den likt på begge hjul. når jeg slår av ruller bilen lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være at clutchen i accuatoren/modulen ikke holder og at bremsen slipper etter ca 5 sek.

har ikke lyst til å demontere modulen med tilbehør uten at jeg er rimelig sikker på at feilen ligger der, jeg er en gammel avblomstret mann. så er det mulig å få hjelp til å finne det ut er jeg sjeleglad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen clutch inni boksen, bare gir og gjengestang? 
Jeg tror du bør plukke ned skivene og justere opp sko på nytt- etter oppskriften. Passe på og slakke ut vaieren- sette i servicemodus. 
Dette er billig- og ikke krevende på en avblomstret kropp.
 

Diagnoseutstyr er er must på en så avansert bil som D3/4 er. Tilnærmet umulig å finne ut hva som foregår under skallet uten- ei heller hjelper det å kaste deler på bilen om man ikke blir kvitt en eventuell feilkode etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...