Gå til innhold

Diagnose I Trondheim


Granås

Anbefalte innlegg

Er en helt fersk p38 eier, bilen det er snakk om har stått en periode hos Jaguar/land-rover I Trondheim og fått reparert luftfjæring. Har stått ganske lenge pga startproblemer men jeg tok sjansen og kjøpte den. Da jeg fikk startet den reiste den seg fint men på turen hjem falt den helt sammen og forble flat. Jeg lurer derfor på om det finnes noen i Trondheim eller omegn som har diagnose utstyr for en sånn vidundervogn. Er forresten en 95 4.6 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg inn i Land Rover klubben. 

Det skal finnes Autologic diagnoseapparat på klubb-verkstedet på øysand som er mulig å bruke. :) Ps. Apparatet skal ikke forlate klubbens fire vegger. Jeg brukte det mye da jeg hadde p38 og bodde i Trondheim. Hils gjengen også! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, får ikke kontakt med ESA unit, har nå kuttet ut grønne kontakter med loddinger men intet resultat, kompressor rusler i 10 sekunder om jeg trekker ut timer rele, men det er det hele. Takknemlig for evt ideer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Normalt er det kompressoren som går. Du skal ikke være overrasket om du havner på den konklusjonen. Jeg har dessverre ikke en diagnose som tar en så gammel bil, men du kan høre med MyMechanic AS på Heimdal. De er spesialister på biler som ingen andre verksted (inkl merkeverksted) får til og de beste i Norge på bilelektronikk.

Endret av Lysholm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips om gutta på Heimdal, det er jo like borti nabolaget her. Bilen er nå oppe og står på egne belger igjen. Etter mange timer med målinger så kom jeg fram til at det måtte være styringen til EAS som var gåen, monterte ny og dermed funka det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...