HåvardW Skrevet 26. april 2020 Del Skrevet 26. april 2020 Setter tilbake stridslysene til riktig og fungerende funksjon om dagen. Noen som har tips til eller vet hvor ledninger ble kuttet/koblet fra for baklys? (De to små runde hella lyktene.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 26. april 2020 Del Skrevet 26. april 2020 Forsvaret gjorde ingen ting slikt før salg. Men jeg har vært borti sivilregistrerte biler både med og uten oppkoblede stridslys uten at eier har gjort noe. Ville tro at kablene lå klare bak bakplaten men det har du kanskje sjekket allerede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HåvardW Skrevet 26. april 2020 Forfatter Del Skrevet 26. april 2020 Jeg har sjekket kabler bak bakplaten. Der sitter alt koblet til, tilsynelatende som det skal. Mente å ha blitt fortalt at forsvaret klippet ledninger til stridslys ved salg, men da har jeg nok hørt feil. Mine var kuttet forran. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. april 2020 Del Skrevet 27. april 2020 Sannsynligvis gjort hvis krevet ved førstegangs sivile registrering. Ofte ble det forlangt at militære lys , noen eller alle , måtte fjernes eller settes ut av drift. Kan kablene ligge under,rett foran baktaversen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HåvardW Skrevet 27. april 2020 Forfatter Del Skrevet 27. april 2020 1 time siden, gautes skrev: Kan kablene ligge under,rett foran baktaversen? Ja kabler går fra ventre baklykt til høyere baklykt via bakside av baktravers, deretter går ledningskveilen videre innvendig høyre chassi bjelke, før den kommer ut ved torpedovegg og går inn bak dashbordet. hele denne veien er ledninger hele, og koblet på. klør meg litt i hode, men får bare fortsette å feilsøke meg frem til et brudd/feil et sted. 1 time siden, gautes skrev: Ofte ble det forlangt at militære lys , noen eller alle , måtte fjernes eller settes ut av drift. Ja det var vell dette jeg hadde hørt en gang. takk for oppklaring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superted Skrevet 27. april 2020 Del Skrevet 27. april 2020 Da jeg registrerte Ferdinand hadde ikke Forsvaret (eller skipohoi) gjort noe som helst med stridslysene. Jeg fikk derimot med et skriv fra biltilsynet (som skipohoi hadde fått de til å skrive) da jeg kjøpte bilen om hva som måtte gjøre for å få registrert bilen sivilt. Der stod det at stridslysene måtte kobles bort (jeg husker ikke nøyaktig ordlyd, men jeg tolket det til at de kunne deaktiveres ved å koble de fra. Andre jeg har pratet med fikk klar melding om at de måtte fjernes fullstendig). Bilsak"kyndig" proklamerte at "slikt hadde ikke noe i trafikken å gjøre". Når jeg da viste at de ikke var operative lenger ble dette godkjent. Det at bilen fortsatt kunne mørklegges fullstendig via bryteren i dashbordet nevnte jeg aldri noe om... Dette gjaldt selvfølgelig kun foran der stridslysene er lette å se. Bak, der de er "gjemt" i baklysene var det aldri noe tema. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 27. april 2020 Del Skrevet 27. april 2020 Da er nok biltilsynet greie på Hønefoss. Måtte ikke gjøre noe med mine stridslys når min ble sivil reg. Var en 5 min sjekk av bilen og fremleggelse av dokumentasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 27. april 2020 Del Skrevet 27. april 2020 Skal da ikke ødelegge slike originaliteter. De er koblet over egen bryter og kan ikke være farlig... ( les ulovlig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 28. april 2020 Del Skrevet 28. april 2020 Min gamle X-mil var godkjent med alle lys koblet opp. Var egentlig aldri noe tema hverken ved godkjenning, eller ved senere kontroller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 28. april 2020 Del Skrevet 28. april 2020 (endret) 22 timer siden, Superted skrev: Bilsak"kyndig" proklamerte at "slikt hadde ikke noe i trafikken å gjøre". An original fully restored Austin K2/Y ambulance Jeg har en slik bil og kommentaren "Denne har ikke noe på veien å gjøre" ble uttalt av sjefen på Risløkka en gang i tiden. Lurer på om de lærer slike uttrykk ila utdannelsen ? Når sant skal sies var vedkommende definitivt ikke representativ for de andre ansatte den gang. Endret 28. april 2020 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusD Skrevet 19. mai 2020 Del Skrevet 19. mai 2020 På 27.4.2020 den 9.08, HåvardW skrev: Ja kabler går fra ventre baklykt til høyere baklykt via bakside av baktravers, deretter går ledningskveilen videre innvendig høyre chassi bjelke, før den kommer ut ved torpedovegg og går inn bak dashbordet. hele denne veien er ledninger hele, og koblet på. klør meg litt i hode, men får bare fortsette å feilsøke meg frem til et brudd/feil et sted. Ja det var vell dette jeg hadde hørt en gang. takk for oppklaring. Har samme problem, fant du feilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 19. mai 2020 Del Skrevet 19. mai 2020 Husker jeg hadde en X-mil av annet merke med konvoy-lys på¨bakdiffen. Bryter under bulen på baktraversen som koblet ut resten av baklysene. Kan ikke si at jeg har sett noen bryter under der men konvoy-lys har jeg sett der på en eller to LR. Dog usikker på om det var på One-Ton eller Light-Weight. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.