Gå til innhold

Pusse akslinger


KjellB

Anbefalte innlegg

Tenkte å bruke helga til å pusse litt overflate rust fra akslingene, kan jeg male dem med hammerite lakk etterpå og senere sause dem inn med sau ? 

 

Eller hva anbefaler dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hammerite inneholder silikon og dermed sliter du med å få andre lakktyper til å sitte etterpå.

 

Jeg har stålbørstet en masse på 90en min den siste tiden. Smurt på "Rustmelk" type Loctite 7500 og malt over med Bengalac. Vet jo ikke stort hvor godt det holder enda men har i alle fall fått sterkt anbefalt den der Loctiten. Fant den ikke i lokale butikker så jeg bestilte hos C Christoffersen.

 

Sau er fint det men det er noe klin når du skal jobbe med bilen etterpå. Jeg smører inn bolter med FluidFilm Gel før jeg setter de i og smører over hode/mutter med Loctite 7500 etterpå. Har hatt en bråte bolter der pipe ikke passer lengre pga rust...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har slått fra meg Hammerlakk :-)

5 minutter siden, KjellB skrev:

Ja jeg har slått fra meg Hammerlakk :-)

Den Locktite n så interessant ut, kjøper meg en slik imorgen. Tror den kanskje finnes hos Tess. Takk for tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Erik Iversen skrev:

Kjøp deg en stålbørste fra Biltema. 

https://www.biltema.no/verktoy/sliping/stalborster/sirkularborste-2000019457

 

Owatrol og Bengalakk fungerer veldig godt. Kan fint behandle med sau eller lignende etterpå! :)

 

Owatrol og bengalakk kjøpes inn imorgen, kjøpte to stålbørster idag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Erik Iversen skrev:

Kjøp deg en stålbørste fra Biltema. 

https://www.biltema.no/verktoy/sliping/stalborster/sirkularborste-2000019457

 

Owatrol og Bengalakk fungerer veldig godt. Kan fint behandle med sau eller lignende etterpå! :)

 

 

De børstene er flotte.

Bruk gjerne ansiktsvisir ved børsting.

Evt. er pinsett og briller et masochistisk alternativ.

Uten brille bør NAVsøknad om førerhund sendes først.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg lakkerte eit snøskjer til traktor for eit par år sidan. Minimalt med forarbeid, kun ein høgtrykksvask, så tørke ein dag eller to. 

Første lag rein Owatrol, andre og tredje lag med vanleg lakk frå Biltema, iblanda 20%Owatrol. 

Etter to vintrar med ein god del bruk ser det framleis ganske bra ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ligget under bilen og pusset og rengjort, som jeg nevnte som nybegynner n jeg er så ser ramma bra ut, pusset og gnikket der jeg kom til og litt til...Pensla deretter ramma med owatrol...Personlig synes jeg det ser brukbart ut...men jeg er nå en novise :-)

IMG_0729.jpeg

IMG_0730.jpeg

IMG_0733.jpeg

IMG_0735.jpeg

Endret av KjellB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lafterolf skrev:

Typisk. Så fort man slår kloa i noe pent så blir det å hive seg på understellet:lol:

 

akkurat den skjønner jeg, men hva med alle disse landroverfolkene som barer tenker sau når man snakker understell?  :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...