joran Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 (endret) Lurer på om overdrive på min serie 109 ombygget til V8 kunne vært en ok løsning? skulle gjerne fått ned turtallet og kunne kjørt med litt mer hastighet. Har kikket litt på Fairey overdrive. Endret 22. april 2020 av joran Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 Skift differensialer. Overdriven er i utgangspunktet for spedt bygget. Ved tung belastning,feks åtter, lange oppoverbakker, o.l. blir oljen for varm og ting havarerer. Det er å få kjøpt bunnpanner med kjøleribber, større trau for å ha mer olje å gå på,osv. Men en chippet TD5 kverker selv en moddet OD. Garantien gjelder ei heller da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 Automatboks og LT230 Eller monter oljekjøler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 22. april 2020 Forfatter Del Skrevet 22. april 2020 2 timer siden, gautes skrev: Skift differensialer. Overdriven er i utgangspunktet for spedt bygget. Ved tung belastning,feks åtter, lange oppoverbakker, o.l. blir oljen for varm og ting havarerer. Det er å få kjøpt bunnpanner med kjøleribber, større trau for å ha mer olje å gå på,osv. Men en chippet TD5 kverker selv en moddet OD. Garantien gjelder ei heller da. Noen differensialer å anbefale ? Er det ombygging det er snakk om eller noen fra annen modell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 Differ fra RRC med 3.54 utveksling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 22. april 2020 Forfatter Del Skrevet 22. april 2020 29 minutter siden, Vidar S skrev: Differ fra RRC med 3.54 utveksling Plug and Play ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 109 har bladfjærer, RR har spiral, så du må gjøre om på innfestninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 Har du 88" eller eldre 109" og rover akslinger kan du putte differ fra RR rett inn. Men 109" serie 3 har Salisbury bakaksling og da må du i såfall ta hele akslingen og bygge om som nevnt over. Jeg har 109" serie 3 med V8, sivil kasse og overdrive. Funker fint det, men som Gaute sier prøver jeg å ikke kjøre på overdrive i oppoverbakker og ved mye belastning. Det er normalt ikke noe problem for en vil helst et gir da uansett. Akkurat nå er imidlertid min kasse havarert så jeg kjører med lånt exmil kasse. Det vil si, akkurat nå har motoren også havarert så jeg kjører ikke. Men når alt er bra så er det et glimrende oppsett spør du meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 23. april 2020 Forfatter Del Skrevet 23. april 2020 Må ta en kikk å se hvilken akslinger jeg har. Ett eller annet bør jeg uansett gjøre, for nå er neste 65/70 km i timen max uten at man føler at motoren er på vei ut av motorrommet :-) Ser ut til å koste litt for en overdrive. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 24. april 2020 Del Skrevet 24. april 2020 Hvilken dekkstørrelse har du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 24. april 2020 Del Skrevet 24. april 2020 Du har Rover foran og Salisbury bak. Det er litt jobb å bytte diff bak. Foran går den rett inn. Og den blir høyere giret på lavgir. Her kan du legge inn verdier i tabellen for å se hvilken utveksling og oppsett som passelig turtall. https://www.ashcroft-transmissions.co.uk/calc/ratio_calc.html Utveksling i differ nå er 4,7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 24. april 2020 Del Skrevet 24. april 2020 Du er en forsiktig mann, som neppe kommer til å kjøre i timesvis med fult drag på motoren, så du vil helt sikkert få overdriven til å holde. Jeg har det på MGBn min, ville ikke vært for uten, har hatt det på en td5 90 også, fungerte supert, og kunne nok ha montert det en gang til. Alt kan ødelegges, men med vettig bruk og forståelse for hva man har, så holder det meste. Dessuten så beholder du originaliteten på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 24. april 2020 Del Skrevet 24. april 2020 Om man legger opp oljekjøler og en pumpe for å sirkulere burde den holde lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 24. april 2020 Forfatter Del Skrevet 24. april 2020 Ja overdrive hadde desidert vært det enkleste å montert. Koster en del har jeg sett. Er vel ikke noe særlig bruktmarked på sånt? nytt gir vel en bedre holdbarhet også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 25. april 2020 Del Skrevet 25. april 2020 21 timer siden, joran skrev: Ja overdrive hadde desidert vært det enkleste å montert. Koster en del har jeg sett. Er vel ikke noe særlig bruktmarked på sånt? nytt gir vel en bedre holdbarhet også. Hvis du følger med så dukker de opp fra tid til annen. Men Gaute har jo et poeng også da. Går du opp en dimensjon eller to på dekkene så vil du også merke forskjell på turtallet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 25. april 2020 Forfatter Del Skrevet 25. april 2020 Kjører på 35 toms dekk idag :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 25. april 2020 Del Skrevet 25. april 2020 Bare å gjøre plass til 37" da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 26. april 2020 Forfatter Del Skrevet 26. april 2020 15 timer siden, Land Rover for alle penga skrev: Bare å gjøre plass til 37" da Ja vist :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars Kolberg Skrevet 28. april 2020 Del Skrevet 28. april 2020 Hva med high ratio transferkasse da? https://www.ashcroft-transmissions.co.uk/the-series-vehicle/high-ratio-transfer-case-kit.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 29. april 2020 Forfatter Del Skrevet 29. april 2020 Meget interessant! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 29. april 2020 Del Skrevet 29. april 2020 Har overdrive i min 1976 RRC V8 og har tidvis brukt den mye - også flere langturer om sommeren. Hadde ikke kunne hatt den bilen med 4 trinns-kassa uten overdrive'n. (ville i så fall bygd om til R380 eller automat) Bruker den stort sett overalt og kan finne på å ha den inne i flere timer. Som Roar sier tror jeg det vil holde for deg i massevis om du bruker den fornuftig og sjekker olja nå og da. moro med 16 gir fremover og 4 bakover også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 29. april 2020 Forfatter Del Skrevet 29. april 2020 Så var det bare å finne en til en fornuftig pris :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 30. april 2020 Del Skrevet 30. april 2020 Fairey har kun lite olje 0.5 l? Roverdrive bruker olje fra transfer og om du puttet på større oljepanne er disse bedre. Må jo også som over ta med h.r transfer fra Ashcroft... kanskje det beste... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 4. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2020 Fairey , Roamerdrive, er det flere aktuelle merker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mys Skrevet 4. mai 2020 Del Skrevet 4. mai 2020 Har Roamerdrive i min 90 td5 funker veldig bra, 2000 omdr blir 1600 kjøp hos Lr direct men det er Britpart som er importør https://www.britpart.com/all-parts/da9015 ikke billig dessverre https://www.lrdirect.com/DA9015-supplied-by-BRITPART-branded-ROAMER.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.