Gå til innhold

Skrå bil


Gisle Tveito

Anbefalte innlegg

Hvis noe så lett som en markise får bilen til å bli skjev så kanskje du bør vurdere å bytte til stivere fjærer?  Vanntank montert bak, under, venstre hjørne kan ellers anbefales for å senke tyngdepunktet - og ekstra diesel tank på høyre side under bak så får du litt balanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den var rett før jeg de monterte den er jeg sannelig ikke sikker på, men har ikke tenkt på det tidligere.  Den veier 21 kg, så det er jo ikke så mye. Nå skal alt av om et par ukers tid, for å fikse å fikse noe annet. Da kan jeg få sjekket.

Fikk prøvd markisen denne helgen, og med alle sideveggene på så ble det veldig mye plass. Litt over 11 m2 i følge reklamen.   

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det da jeg henta meg en liten bunke med terrassebord på taket. Det var langt mer enn 20kg, trolig 50-60kg- og de lå helt på ene sida av grinda. Ikke antydning til skjevhet i en ellers ca tom 110.

 

Er det høyre- og venstrefjærer på defender'n? Er mange biler som har sidespesifikke fjærer. Er fjærene skiftet en gang så kan de jo være de ikke er montert riktig. 

 

Ev. så beholder du fordelen med skakk bil...det drenerer jo muligens ut vannlekkasjene bedre :-)

Endret av Jasswass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste løsningen er nok at jeg kommer og henter den.

Slike skjevheter forplanter seg og fysioterapeuten har stengt nå.

Du har ei heller godt av 10ish kvm mer å rydde ved hjemtur. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Jasswass skrev:

Er det høyre- og venstrefjærer på defender'n? Er mange biler som har sidespesifikke fjærer. Er fjærene skiftet en gang så kan de jo være de ikke er montert riktig. 

Ja der er H og V spiralfjedre på Defender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...