Gå til innhold

Hjemme sandblåsing


Anbefalte innlegg

Tok min første "fjerne rust, grunne og lakke opp" jobb her for ikke lenge siden. Og det var jo enkel jobb, med godt nok resultat. Derfor tenkte jeg å gå grundigere til verks på en del hjørner og beslag her og der. Disse områdene er vanskelig å pusse godt med børste eller sandpapir. Kommer ikke til overalt heller. Derfor må jo disse sandblåses e.l. Biltema, jula osv har slike "hjemme løsninger" som samler opp sanden osv. Noen som har slike, evt. Erfaring med de? 

Siden jeg ikke har garasje osv. så må jeg stå i carporten og ønsker ikke å støve ned verken carporten eller nabolaget. 

Endret av E-Hammer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ulempen med punktsandblåsing ligger egentlig åpent i navnet- punkt. Du blåser et område like stort som åpningen i gummimunnstykket i slengen og det setter tålmodigheten på prøve. Men til små rustskader funker det greit. I tillegg bruker man en del luft,  så kompressor med litt kapasitet er ikke å forakte viss det skal blåses store områder. Selv om noen sikkert vil påstå at en liten går greit. 4-500 liter fritt avgitt ville jeg sagt, da har man luft til ganske mye luftverktøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok min forrige bil til et firma som driver med industri sandblåsning. De hadde skikkelig utstyr og blåste reint hjulbuene og deler av understellet.  Det ble helt rent på noen få minutter. De grunnet også etterpå. Betalte kun ett par hundre kroner for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...