Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg snuser litt borti Pomerania Trophy om dagen og håper det er noen her inne som sitter på den del informasjon de ønsker å dele. Hva går dette stevnet utpå? Hva slags biler kan man stille med, og er det fortsatt bra med offroadkjøring i turistklassen. Hva koster påmeldingen? Må man kvalifisere seg gjennom andre stevner eller det åpnet for alle? Takk på forhånd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er utrolig gøy, kjøring etter noter, noe som forteller hva du skal kjøre i neste kryss ol, Du kan kjøre med en helt original bil og du kan kjøre så tøft offroad som du ønsker. Det er et vinsjkrav og den får du bruk for.....

Jeg kommer gjerne med flere opplysninger hvis du trenger, bruk PM

 

Kontakt Joanna for ytterliger informasjon, se info om neste runde:

Land Rover Club PL inform with pleasure:

We just started to register for 49 edition of  Pomerania off road event.

 It will take place from 1 - 3 May 2020.

We invite you to take part in this event.

The amount  of starting numbers is limited. The limit is 50 vehicles.

Booking is required.
For booking and more information please contact:
Land Rover Club PL 
e.mail: lrcpl@onet.pl

Discount of entry fee for participants who reserve a starting number before 15 February.

Kind regards
Joanna Zbrog
LRC PL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Websiden til treffet er http://www.njz.pl/

Der er vårens treff utsatt til slutten av Mai, istedet for begynnelsen, men jeg tror vel ikke det blir noe av heller. Jeg hadde et mål om å være med i oktober i år, men vi får se hvordan året bli etterhvert.

Vi har vært med med Bien 7 ganger , tror jeg, har mistet tellingen. Første gang var i 2011 tror jeg. Den gangen hadde Bien følgende utrustning:

- Standard høyde på fjører og dempere

- 33 tommer lånte hjul, skjermbredere i plast ble modifisert av dekkene etterhvert som vi kjørte.

- Originalmontert vinsj i krybbe under original fanger, montert med auto-reset sikringer, som ga maks 160 amp til vinsjen. Burde brukt kasteblokk mye mer. Året etter ble sikringen fjernet, og vinsjen koblet direkte på batteriet.

- Overnatting under tarp/pressening og i bilen, både på camp-plass og ute i skogen.

- GPS som vi nullstilte med et tastetrykk ved note i kartboka.

 

VI har kjørt med 32", 33" og 35" hjul.

 

Siste gangen vi var nede var i 2017.

Bien har vært lettere ombygd de siste 5 årene, kort pickup, godkjent med hevesett og 30 mm spacere. De siste årene har vi kjørt med noen agressive 35" hjul, det siste året tok vi ett CV-ledd.

 

Vi har kjørt bilen ned på egne hjul 5 av årene, de 2 siste har vi hatt den på tilhenger.

Vi har tatt CV-ledd 1 gang, hjullager 1 gang, stikkaksel 1 gang (da måtte jeg også bytte CV-ledd når jeg kom hjem). Og ett blinklys. Og en skjermbredder løsnet det ene året.

 

Turen med påmelding og ferge kostet ca 15000 siste jeg regnet på det, da var det med Bien på tilhenger etter en D2 nedover.

Vi har stilt i klassene Turist, Adventure og Sport. Omtrent like gøy uansett.
De andre bilene er alt fra standard Serie 3 med mor på 70 som sjåfør og sønn på 50 (eller var det 60 og 40?), til mere spesialbygde Tomcat-lignende biler basert på Serie2, med stor midtmontert V8'er (fra jaguar?), med automatkasse (også fra Jaguar), og girkassedrevet vinsj.

 

Mat er billig i Polen, men det er greit å ha med kjent mat hjemmefra, spesielt når du er langt fra nærmeste toalett i skogen. Husk å spise og drikke mye underveis.

For vår del har det blitt ca 32 timer kjøring fordelt på 2 døgn.

 

Jeg håper fortsatt vi kan bli med til høsten, men da skal ting ha roet seg ganske godt i verden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Meget bra oppsummert @finnarne

Min plan var å delta i høst med @smejan, men jeg har nå slått det fra meg og sikter inn på våren 2021. Jeg tør ikke planlegge en tur uten å være sikker på å kunne gjennomføre (Korona og alle de greiene der) så da blir det heller høstferie med familien.

Det viker i alle fall som at både bil og meg selv er klar for dette :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...