Jump to content
LRforum
Sign in to follow this  
Tysen

Bytte av indre styreledd - FL2

Recommended Posts

Noen som har byttet de indre styreleddene/armene på en FL2 noen gang? Eg finner ingenting om dette i verkstedsmanualen, og heller ikke på google eller youtube. Har byttet dette på både D3 og D4 når det likevel var påkrevd å bytte de ytre leddene, og her var det enkelt med lett tilgang. Nå er det nødvendig å bytte på Freelanderen siden det er slakk i den venstre-indre, men det ser da ikke ut som det er plass til å komme til på noen måte som gir nok kraft til å vri det løst?

Finner ikke noe der heller.

Det er vel bare å vente på nye deler, skifte kappskive i vinkelsliperen, olje inn sleggeskaftet, å gå i gang med å demontere deler til eg kommer frem til riktig del som skal av :D.

Ser det finnes et verktøy for dette, som ligner en lang pipe som går innover hele styrearmen og kniper seg fast rundt kuleleddet mot tangstangen, slik at denne kan skrues av. Så det får bli siste utvei før eg hiver ut motoren.

Posted (edited)

Da er vel alternativet å ta ned traversen med tannstanga for å få tilkomst.. 

Edited by Mr Rover 75

Bør gjerne ta en oppdatering på denne, slik at andre ikke skal bli skremt bort i fra å gjøre jobben selv. Det gikk i grunn noen lunde greit. Full sving, og tanstanga kom så pass langt ut til siden, at det var råd å få tak med en stor rørtang å skrudd av de indre ledda. En jobb tar som oftest lengre tid før man faktisk starter på den :rolleyes: 

Takk for oppdatering! Siste setning er nok treffende sann! Jeg har allerede brukt et halvt år på et clutchbytte uten å ha startet.... Bare research og grubbling + handling... Bør vel bare sette igang og skru, så går det kanskje glatt!