Gå til innhold

Bytte av indre styreledd - FL2


Tysen

Anbefalte innlegg

Noen som har byttet de indre styreleddene/armene på en FL2 noen gang? Eg finner ingenting om dette i verkstedsmanualen, og heller ikke på google eller youtube. Har byttet dette på både D3 og D4 når det likevel var påkrevd å bytte de ytre leddene, og her var det enkelt med lett tilgang. Nå er det nødvendig å bytte på Freelanderen siden det er slakk i den venstre-indre, men det ser da ikke ut som det er plass til å komme til på noen måte som gir nok kraft til å vri det løst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke noe der heller.

Det er vel bare å vente på nye deler, skifte kappskive i vinkelsliperen, olje inn sleggeskaftet, å gå i gang med å demontere deler til eg kommer frem til riktig del som skal av :D.

Ser det finnes et verktøy for dette, som ligner en lang pipe som går innover hele styrearmen og kniper seg fast rundt kuleleddet mot tangstangen, slik at denne kan skrues av. Så det får bli siste utvei før eg hiver ut motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bør gjerne ta en oppdatering på denne, slik at andre ikke skal bli skremt bort i fra å gjøre jobben selv. Det gikk i grunn noen lunde greit. Full sving, og tanstanga kom så pass langt ut til siden, at det var råd å få tak med en stor rørtang å skrudd av de indre ledda. En jobb tar som oftest lengre tid før man faktisk starter på den :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdatering! Siste setning er nok treffende sann! Jeg har allerede brukt et halvt år på et clutchbytte uten å ha startet.... Bare research og grubbling + handling... Bør vel bare sette igang og skru, så går det kanskje glatt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...