Stein-A Skrevet 11. april 2020 Del Skrevet 11. april 2020 Lurer på denne motoren i min serie bil,tror den vil passe greit.Perkins 140 hk fire sylindre +turbo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 11. april 2020 Del Skrevet 11. april 2020 Spennende. Hvilken girboks og akslinger? Får du den godkjent? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 12. april 2020 Del Skrevet 12. april 2020 Hva er galt med din originale motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 12. april 2020 Del Skrevet 12. april 2020 Blir litt jobb , men spennende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein-A Skrevet 12. april 2020 Forfatter Del Skrevet 12. april 2020 Tenkte vist montering uten turbo,men det hele ender vel med drømmen om litt mere power i kjerra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. april 2020 Del Skrevet 12. april 2020 Er motoren for maritimt bruk? Ser bunnpannen har sumpen i feil ende. Er det en vannpumpe på motorens venstre side? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein-A Skrevet 12. april 2020 Forfatter Del Skrevet 12. april 2020 Ja brukt i båt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. april 2020 Del Skrevet 12. april 2020 Hvor mye turtall har motoren på maks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein-A Skrevet 12. april 2020 Forfatter Del Skrevet 12. april 2020 Antar det er som diesel motorer flest,jeg har ikke motoren og ikke startet den heller men har den på hånda og regner med kjøp av den.Litt derfor jeg la ut her for å få noen innspill om det lar seg gjøre eller ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. april 2020 Del Skrevet 12. april 2020 Om motoren er laget for industri eller landbruk pleier ofte turtallet å ha maks på 2300-2400 omdr. Da vil bilen bli utrolig kjedelig å kjøre. De motorene er veldig tunge også. Om dette er noe du vurderer må du sjekke det. Og se på bunnpannen, for motorens fremste del vil stå over framakslingen. Og jeg vil tro tyngden også kan bli avgjørende, men det finner du ut når motorens benevnelse dukker opp. Er den mye tyngre enn orginalen vil du slite med å få den godkjent kanskje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein-A Skrevet 12. april 2020 Forfatter Del Skrevet 12. april 2020 Ser problemer står i kø,tror nok det er en marine motor som kommer fra landbruk/redskap av noe slag.Jeg skal få sjekket nærmere det med turtall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. april 2020 Del Skrevet 12. april 2020 Siden det er marinemotor har den ikke svinghjul for clutch heller vil jeg tro. Jeg tror kanskje at mitt valg ville vært en av Landrovers egne motorer, feks 300tdi. Og jeg ville valgt LT77 med LT230 transfer med åpen senterdiff slik at motorkraften fordeles på to akslinger. Denne girboksen er kort og passer fint. Tunellen fra Defender gjør at det ser orginalt ut innvendig også. Da blir det lettere med deler i framtiden, særlig den dagen en ny eier overtar doningen, og vi har sett at biler med landrovermotorer holder prisene langt bedre enn biler med motorer fra ymse. Uansett gleder vi oss til å se hvilke valg du tar, og tråden blir fulgt med på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himat Skrevet 12. april 2020 Del Skrevet 12. april 2020 Perkins motorkode? Eventuelt slagvolum i kubikktommer kan være tilstrekkeleg. På Wikipedia ligg det ein brukbart utfyllande oversikt over dei ulike Perkinsmotorane og kva dei vart brukt. Eg køyrde tidlegare Nissan Terrano 2, motoren var kanskje ikkje den sprekaste men trakk godt på låge turtall. Det eg har finni i ettertid er at 2,7 turbodieselen i bilen truleg var ein avart av ein gamal Perkins. Tilsvarande, Mazda har brukt Perkins diesel i sine pick up og lette lastebilar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 12. april 2020 Del Skrevet 12. april 2020 Det som er utfordringen med å bruke traktor/marine/industri-motorer i bil er dieselregulatoren - blir ikke veldig bra. Regulatoren på disse er satt opp for å prøve å holde konstant turtall, mens i bil regulerer den for kraft og turtall styrer du selv med gasspedalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.