Gå til innhold

Starter ikke - Disco TD5 2003


DiscoLina

Anbefalte innlegg

Discoen har gått fint intil den i går plutselig døde da jeg forsøkte å få start på den. Har vært litt treig på å starte den siste uka, men tenkte ikke noe videre over det. Da jeg forsøkte å starte bilen i går så glødet den, men da jeg vrei tenninga helt over døde batteriet. Trodde bare det var batteriet, men etter at startkablene ble hentet frem i dag vil den fortsatt ikke tenne. Noen som har en ide om hva det kan være? Vet ikke om det er relevant, men selv i avskrudd modus hører jeg en liten pulserende pipelyd i nærheten av sikringspanelet/batteriet som durer i vei fortsatt. Setter pris på alle innspill! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en eller flere celler i batteriet tatt kvelden kan det være nært umulig å starte med kabler.  Du kan prøve å lade opp batteriet, men jeg tipper du må bytte ut batteriet. I verste fall har du en svak generator også. 
ta av en batterisko, og så måler du spenningen på batteriet. Bør være nær 12v. Har du ei celle som har røket får du nok bare 9-10V, og det er ikke nok til å få liv i Td5’en. 
har opplevd to ganger at et batteri har kortsluttet. Da er det kun nytt batteri som gjelder. Begge gangene var det varme som ødela batteriene. (Texas)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...