Gå til innhold

Mulig senterdiff låst Disco 2


Trope

Anbefalte innlegg

Har byttet girkasse og fordelerkasse på et Mekonomen verksted, men da jeg hentet bilen på onsdag virker det som om senterdifferensialen er låst da det lugger når jeg har fullt rattutslag Får ikke beveget spaken til verken høyre eller venstre, kun veksle mellom lav og høy. Tror verkstedet har gjort noe feil ved monteringen. Usikker om spaken står i diff lock eller ikke. Fikk med overføringen fra donorbilen. Begge med Diff Lock. Verkstedet fikk beskjed om å benytte overføringen som satt på donorkassa, men mistenker at de har benyttet overføringen som satt i bilen og at denne er feiljustert.

8C1265F2-0650-4231-94E9-77BAF43471BB.jpeg

564FD9B5-BE2F-44B6-8571-3897CF75F372.jpeg

998D34BA-0591-4346-A9E5-D173EBF9A591.jpeg

Endret av Trope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med det letteste, sjekk ut bevegelse til spaken. - ettersom det finnes en drøss av forskjellige fabrikater og løsninger på spak så passer det ikke nødvendigvis rett inn. Hvis det er plass til spaken og den burde bevege seg til venstre (og at den nå er i difflock) - så er det sikkert mulig å koble dette feil, uten at jeg har klart det. De som monterte denne dette har nok montert spaken og vaiero-verføring etter kassa var på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene var aldri levert med senterdiff på spaken. Bare i boksen som aldri ble brukt.

 

Om spaken din, som stå på fordelingsboksen du nylig monterte, ikke var lik den som ble tatt ut, er det stor sannsynlighet for at det ikke er sagd ut stort nok hull til spaken i tunnellen.

 

Jeg prøvde spaken på fordelingsboksen mens den lå på pallen og den sjaltet lett inn og ut på sperren. Derfor kan det ikke være annen feil enn for lite hull.

 

Du må løsne spaken så ser du det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...