Trope Skrevet 10. april 2020 Del Skrevet 10. april 2020 (endret) Har byttet girkasse og fordelerkasse på et Mekonomen verksted, men da jeg hentet bilen på onsdag virker det som om senterdifferensialen er låst da det lugger når jeg har fullt rattutslag Får ikke beveget spaken til verken høyre eller venstre, kun veksle mellom lav og høy. Tror verkstedet har gjort noe feil ved monteringen. Usikker om spaken står i diff lock eller ikke. Fikk med overføringen fra donorbilen. Begge med Diff Lock. Verkstedet fikk beskjed om å benytte overføringen som satt på donorkassa, men mistenker at de har benyttet overføringen som satt i bilen og at denne er feiljustert. Endret 10. april 2020 av Trope Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soppus Skrevet 12. april 2020 Del Skrevet 12. april 2020 For meg ser overføringen "riktig" ut, type diff lock. Ville sjekket at vandring/bevegelse er kappet ut i metallplata(hvis denne bilen ikke hadde lås tidligere), rett under lydisoleringen på bildet ditt. Se http://www.discovery2.co.uk/D1_to_D2_cdl.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trope Skrevet 13. april 2020 Forfatter Del Skrevet 13. april 2020 Hei Bilen har hatt diff lock originalt og forstår derfor ikke hvorfor denne er låst. Hva er splinten gjennom spaken til. Er spaken låst mot venstre eller høyre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. april 2020 Del Skrevet 13. april 2020 Skyv til side lydisoleringen. Skru ut de fire skruene som fester spaken. Da vil du se om du får bevegd spaken. Ikke sikkert det er laget plass nok, og du vet ikke om den virket før heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trope Skrevet 13. april 2020 Forfatter Del Skrevet 13. april 2020 (endret) Det som er rart er at det virker som diff lock er på da det lugger når jeg rygger med fullt rattutslag. Endret 13. april 2020 av Trope Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. april 2020 Del Skrevet 13. april 2020 Da er den på. Du må ta opp spaken og sage på større hull til spaken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trope Skrevet 13. april 2020 Forfatter Del Skrevet 13. april 2020 Får løsne spaken og se, men bilen skal ha hvert levert med diff lock originalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soppus Skrevet 13. april 2020 Del Skrevet 13. april 2020 Start med det letteste, sjekk ut bevegelse til spaken. - ettersom det finnes en drøss av forskjellige fabrikater og løsninger på spak så passer det ikke nødvendigvis rett inn. Hvis det er plass til spaken og den burde bevege seg til venstre (og at den nå er i difflock) - så er det sikkert mulig å koble dette feil, uten at jeg har klart det. De som monterte denne dette har nok montert spaken og vaiero-verføring etter kassa var på plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. april 2020 Del Skrevet 13. april 2020 Disse bilene var aldri levert med senterdiff på spaken. Bare i boksen som aldri ble brukt. Om spaken din, som stå på fordelingsboksen du nylig monterte, ikke var lik den som ble tatt ut, er det stor sannsynlighet for at det ikke er sagd ut stort nok hull til spaken i tunnellen. Jeg prøvde spaken på fordelingsboksen mens den lå på pallen og den sjaltet lett inn og ut på sperren. Derfor kan det ikke være annen feil enn for lite hull. Du må løsne spaken så ser du det selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camorten Skrevet 14. april 2020 Del Skrevet 14. april 2020 D2 ble levert med senterdiffsperre i 2004, som tilvalg. Før dette fantes det på de tidligste (1999-2001ish) men da uten mulighet for å slå den på fra inne i bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.