Gå til innhold

4,6 Forgasser i P38 ?


Anbefalte innlegg

Hva trenger jeg for å konvertere i P38'n min ? 

Jeg har handlet inn riktig front deksel, innsug har jeg fra før.

Men jeg må vel ha kam med fordelerdrev osv. Er det noen som har gjort dette ?

Jeg har jo dette oppsettet i pickup'n men gidder ikke demontere bare for å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha kam med drev for fordeler ja, hvis du vil tilbake til vanlig fordeler. Du kan jo gå for f.eks en Megajolt og beholde tenningsanlegget du allerede har, men vil du forenkle 4.6 en din, så hadde jeg også gått for vanlig fordeler, fungere mer enn godt nok det.

Så må du ha en spacer på veiva https://www.turnerengineering.co.uk/spacer-crankshaft-c2x20634422, da veiva på 4.6 er lengre enn på 3.5/3.9/4.2

Har ikke gjort det selv, men mange har, og ser på samme selv, for å få en motor med mer volum og nm i min OneTen.

 

Endret av Roar Moslet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spaceren er vel hvis du bruker gamle typen reg.deksel? Jeg har fått tak i et fra Disco med veivdreven oljepumpe. Vannpumpe osv. fra P38'n passer rett på. Det blir fordeler, det ligger på hylla, mulig det blir Fitech istedenfor forgasser. Så langt så har jeg vel funnet ut at jeg trenger nytt kamdrev også siden kammen skal igjennom og fordelerdrevet sitter på enden. Får rote litt i V8 hylla. Vi får se nå etter påsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du sikkert rett i, der vet du mer enn meg.

Jeg er veldig fornøyd med Fitechen på min 3.5. Holley har også en, den bruker større dyser på sin 4 porter, så jeg valgte derfor Fitech sin Go street 400 for at jeg bare har en 3.5l 

Har Edelbrock dualplan innsug, og har erfart nå at det er nødvendig med en 1" spacer, evt så må man ta av 0.5 til 1" av deleren i innsuget, ellers så får man ikke god tomgang.

 

Blir spennende. Kunne tenkt meg en 4.6 eller større selv, ikke pga hk men dreiemomentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 10.4.2020 den 9.38, Jari skrev:

 Vi får se nå etter påsken.

Da er påsken forbi, sommeren også for den saks skyld og jeg har testet.

Dette var ikke bare, dekslet er 3-4 cm tykkere for å få plass til fordeleren

dvs. vannpumpe kommer 3-4 cm lenger ut og stemmer ikke lenger med resten av reimhjula

Dette kan fikses med deler fra Disco, men da passer helt sikkert ikke AC eller servorør.

Bunnpanna og oljepumperøret passer heller ikke så dette gidder jeg ikke bruke mye mere tid på

Får se hva jeg gjør, det har vært en god bil, mye bedre skrudd sammen enn sporten jeg kjøpte

hvor det skrangler i plastikk overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...