Gå til innhold

Passasjerdøra vil ikke åpne


mrts

Anbefalte innlegg

Hei. Har en litt upraktisk sak på 110´en. Passasjerdøra vil ikke åpne, og samboeren begynner å bli lei av å enten klatre over tunnelen, eller over seteryggen.... Låsen ser ut til å virke greit, men døra henger i bakkant. Døra var helt tett, og jeg dunket (innenfra) ut beslaget låsen tar tak i. Alt det resulterte i var at døra nå henger fast med en stor glipe i akterkant. Noen som har vært borti dette, og har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentrallåsen funker på resten av dørene, og låseknappen på passajerdøra ser ut til å følge greit. Å trykke eller dra i døra gir ingen effekt ift å få åpnet den. Lurer på om det kan være et brudd i noe i mekanismen som gjør at den har ´gått i lås ´- i låst stilling. Neste jeg tenker er å kutte over beslaget låsehaken tar tak i. Da blir nok bilen stående en stund i påvente av deler jeg finner ut at jeg trenger, så håper å unngå det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til meg så ville ikke sentrallås låse bilen. Problemet var at nøkkel låsen satt fast(rustet). Så når sentrallåsen skulle låse så holdte nøkkel låsen igjen. 

Av med deksel i døren, og ta av ca 6cm lang stål "pinne" som går fra nøkkel låsen til en mekanisme i selve låsen. Denne har har også en stålpinne ned til motoren til sentrallåsen. Dårlig forklart, men du ser det tydelig når du åpner. 

Den var enkel å få av, og da vil jeg tro du får låst opp med engang. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger helt sikkert ny låskasse,sluttstykke,bolter,plastikforing og et par shims om du åpner på Rolfsk metode og jft symptomene dine.

Bestille færst så kan du bruke bilen med en gang etterpå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner litt om dette, jeg har renset og smurt opp mekanismen og kjørt uten dørpaneler for å forsikre meg om at problemet ikke kommer tilbake. Passasjerdør bak har oppført seg helt fint, men passasjerdør foran har hatt noen tilbakefall. Er dog klar for å sette på dørpanel igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...