Gå til innhold

Mantec reservehjulholder


Vespa72

Anbefalte innlegg

Har montert en Mantec reservehjulholder på min D90. Festet i støtfanger og karosseri, så ingen vekt på døra. Festet i bakdøra via et plast stempel i et rør som gjør at  holderen følger døra opp og igjen. Problemet jeg har er at det er vanskelig å få igjen døra helt pga. vibrasjon som oppstår når døra lukkes igjen, blir litt "sprettball" effekt. Må holde hendene på reservehjul og ved dørlåsen for at det skal bli stabilt nok til at døra lukkes helt. Har forsøkt å justere der det er mulig.

Noen som har tips til hvordan jeg løser dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprukken dør (sviktende stivhet),ditto sluttstykkefeste og dårlig lås?

Dør bør lukke seg pent ved å holde hånd på / ved håndtak og skyve pent igjen.

Smelling gir fort problemer da siget på døra og reservehjulet er ganske friskt.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, gautes skrev:

Har ikke vært borti annet enn at det da har vært justeringer som skulle til.

 

OK, får prøve videre. Ser at det kanskje kan hjelpe hvis anslaget til låsen kommer litt lenger ut,  har flyttet den så langt det går. Forslag til hvordan jeg bør gå fram for å få den lenger ut? Ser ut til at den stopper i pakningen samtidig som det ikke er mer å gå på i skruehullene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lafterolf skrev:

Hadde døren i lås når du skrudde på reservehjulsholderen?

Nei, døra var åpen, men har justert på stemplet til holderen siden. Virker ikke som det er noe spenning som holder igjen døra. Går greit igjen når jeg tar av hjulet, Går også helt igjen med hjulet på, men krever endel mer kraft. Prøver jeg å lukke døra (med hjulet på plass) med "normal" kraft går den bare til første knepp i låsen. Holder døra igjen, men kan ikke låse med sentrallåsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte også en slik reservehjulsholder en gang. Både den og Defenderen er konstruset på øyemål, med toleransekrav på omtrent en inch. 

Malen for hulltaging var helt på villspor, og jeg måtte borre opp hullene svært mye for å få det til å passe ordentlig. Plagdes no j.... før jeg ble sånn noenlunde fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Stig skrev:

Jeg monterte også en slik reservehjulsholder en gang. Både den og Defenderen er konstruset på øyemål, med toleransekrav på omtrent en inch. 

Malen for hulltaging var helt på villspor, og jeg måtte borre opp hullene svært mye for å få det til å passe ordentlig. Plagdes no j.... før jeg ble sånn noenlunde fornøyd.

 

Samme erfaring, men en annen modell hjulholder. Måtte bore/file opp hullene på holdern for at de skulle passe med hull i baktravers etc. Plastforingen trenger også noe smørning for ikke være for treg.

 

Prøv å løsne bolter og lukk døra. Er det litt slakk i hullene så kan du muligens bare stramme igjen med døra lukket. Hjelper det ikke så mulig du må åpne opp hull litt slik at ikke hengslene på dør og holder binder mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...