Gå til innhold

Signalhorn tuter ikke - det er jo så enkelt!!!!???


ando

Anbefalte innlegg

Ingen av de 3 hornene tuter - og det er jo så enkelt å finne ut av...., men finner ikke ut av det!

Sikring og rele i motorrommet er sjekket for funksjon. Men så kommer jeg i tvil da det er nevnt rele nr 13 og 5 - og sikring nr 16 og 29 - alle i motorrommet.

Finnes 5 og 29?

Jeg har byttet om/lånt rele fra andre steder for å forvisse meg om at releet fungerer.

Er det ingen sikringer under rattet å sjekke?

Noen med tips?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror sikringen til hornet sitter bak hanskerommet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om hornene virker?

Sjelden folk legger merke til at det er mindre lyd før det blir helt stille.

Uten å vite mer om Discoen , 1-2-3-4-5-? , vil jeg tro at to horn er til fotgjengerskremming,sløve bilister og siste til alarm.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Horn, får vel pluss direkte, og minus legges til gods fra ratt /slepe kontakten der 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, ando skrev:

Er det noen forskjell på det? Ledningene går jo inn på kontaktene.....

 

Det er god logikk å koble vekk ledningene før du strømsetter kontaktene på hornene.

Ikke alltid man strømsetter riktig, ymse ting i andre enden kan mislike strøm den veien, kortslutning f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, gautes skrev:

 

 

Det er god logikk å koble vekk ledningene før du strømsetter kontaktene på hornene.

Ikke alltid man strømsetter riktig, ymse ting i andre enden kan mislike strøm den veien, kortslutning f.eks.

Skjønner! Det var en felle jeg kunne gått i...... Tester i morgen. Jeg regner med at det holder å koble vekk 1 av ledningene (feks den negative jordledningen) som går inn på hornet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i mål - takk for tips;

strømsatte 12 volt over signalhorn kontaktene (egen inngang for jord og pluss) etter å ha koblet av begge ledningene fra bilen: 

Det ene hornet tutet; der var det den 20 år gamle strømpluggen som var dårlig.

Det andre hornet virket ikke; antagelig i stykker....           er det noen måte å vekke det til å tute igjen - eller må jeg kjøpe ny?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger hjelper det å strømsette hornet og vekke det til live med en hammer slik at innmaten løsner igjen.

På den annen side er det langt inn til hornene så jeg ville byttet til 2 nye og 20 års problemfri tuting til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...