Gå til innhold

Discovery 3 - selge med eller uten feil?


MaKi

Anbefalte innlegg

16 timer siden, oggioffshore skrev:

Eg har bare demontert begge blokkene, renset og greaset opp o ringer. 

Har fungert de 6 årene eg har hatt bilen. 

hva har du renset med, og hva har du gresset med? Ut i fra YouTube filmer på temaet nevnes det og smøre lite som i veeeeeldig lite sililongrease om i det hele tatt noe. Dette har jeg tolket som helst ikke, men om en vil, så skal det brukes laaaangt mindre enn hva en normal person føler for ;-) Kom hjerne med en beskrivelse av det du gjorde - jeg har denne jobben på planen for sommeren ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare demontert, gjort rent, det som så meget rent ut i utgangs punktet. 

Brukte en LM silicon grease, la det på O ringene, og tørket av med fille. Slik at ringene bare ser " fuktig" ut. 

Nå var det antagelig ikke dette som var feil hos meg dengang. 

Men bytta vel kompressor i forkant, mener eg å huske. 

 

 

 

 

P1050970.JPGP1050968.JPGP1050964.JPGP1050958.JPGP1050977.JPGBare P1050976.JPGP1050975.JPGP1050974.JPGP1050972.JPG

P1050979.JPG

P1050981.JPG

P1050982.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, oggioffshore skrev:

IMG_20200426_144705.jpg

Oioi - det der var ikke billige saker - nesten prisen av en ventilblokk for en tube med smøreguffe :o

 

https://www.google.com/search?q=molykote+111+compound&rlz=1C1GCEU_noNO872NO872&source=lnms&tbm=shop&sa=X&ved=2ahUKEwj7xt37_IfpAhURwMQBHRYbAZcQ_AUoA3oECA0QBQ&biw=1920&bih=937

 

Takk for god beskrivelse av jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... Vet ikke Ka den koster. 

Lå igjen i kjeledress etter en jobb. 

 

Tror silikon fett går helt fint. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen feilkode etter å ha seget ned over natten. Verkstedet foreslår at jeg lever med det inntil det blir verre ettersom den oppfører seg ganske normalt i drift. Den heiser seg til normalen, og viser kun tegn til at den kanskje heller litt på venstre foran og den er noe urolig grunnet dette. Så fort det går over til å senke seg på rimelig kort tid vil det bli en feil som er lettere å slå helt fast mener de, og slik kan jeg spare penger i tilfelle antatt feil ikke var riktig.

Endret av MaKi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster deg bare tid å gjøre ren ventilblokkene. Superenkelt, så lenge du er nøye med å ha et rent sted å holde på. Kjøkkenbordet f eks. :lol:

Alternativet er at du sliter ut kompressoren unødvendig raskt. Den er litt dyrere. 
 

Kan hent sikkert nytte helt vanlig blankt fett/ vaselin som smøring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulyd viste seg forøvrig å være motordekselet som ikke sitter helt da en av festene er gåent. Har fått festet det litt bedre så det hjalp, men ikke helt i mål. Skal se om jeg kan få fora det med noe der «proppen» skal være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...