Gå til innhold

D4 Motortrøbbel - alternativer til Motorpool?


Sherpa

Anbefalte innlegg

Min trofaste D4 gikk på en skikkelig smell for litt siden. Den har ruslet og godt som ei klokke, med null problemer frem til 200k km. Under en kjøretur blinket det plutselig “system engine failure” og motoren stoppet. Viking leverte den på Motorpool som kunne konstatere at dette kom til å koste 130k å fikse (pluss 20k for kartlegging av problemet)

 

Jeg er nå over middels motivert til å finne en rimeligere løsning. Hva er de beste alternativene til Motorpool hvis man bor i Oslo området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømmen Bilverksted AS , Skjærvaveien 6B , Strømmen.

tlf. 990 90 775 / 969 05 282

Kenneth har 20 + år med LR ,  kjører div. LR  og er aktiv medlem i LR-klubben.

Og gir rabatterte priser for medlemmer av Norsk Land Rover Klubb:D

Så en tlf. (og et medlemskap) kan lønne seg:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, runekristoffersen skrev:

Strømmen Bilverksted AS , Skjærvaveien 6B , Strømmen.

tlf. 990 90 775 / 969 05 282

Kenneth har 20 + år med LR ,  kjører div. LR  og er aktiv medlem i LR-klubben.

Og gir rabatterte priser for medlemmer av Norsk Land Rover Klubb:D

Så en tlf. (og et medlemskap) kan lønne seg:lol:

 

Takk for tips! Jeg tar kontakt med Kenneth og melder med inn i NLRK asap :)

Endret av Sherpa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2020 den 17.50, Sherpa skrev:

Min trofaste D4 gikk på en skikkelig smell for litt siden. Den har ruslet og godt som ei klokke, med null problemer frem til 200k km. Under en kjøretur blinket det plutselig “system engine failure” og motoren stoppet. Viking leverte den på Motorpool som kunne konstatere at dette kom til å koste 130k å fikse (pluss 20k for kartlegging av problemet)

 

Jeg er nå over middels motivert til å finne en rimeligere løsning. Hva er de beste alternativene til Motorpool hvis man bor i Oslo området?

Skjønner ikke denne. Til 130K burde du jo fått «alt» nytt i motorrommet. At de i tillegg til dette skal ta 20K for å finne problemet, fremstår for meg helt useriøst. Skjønner ikke engang hvordan de kan gi deg et prisoverslag uten å vite hva feilen er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Trasig med slike hendelser. Ein i området her i Nordhordland har nettopp sendt sin D4 til Motorbytte 360+ for å bytte motor pga knekt veiv. Dei holder til i Hønefoss området, så kanskje det er ein mulighet for deg? 

Helsing Arild 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...