S1 sonim Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 Noen som har tips/triks? byttet dysetetninger for 2-3oo km siden da jeg hadde mistanke til diesel i olja, byttet olje samtidig og synes nå at oljenivået har økt betraktelig så jeg tok opp dysene igjen i dag for og kjekke om tetninger var montert riktig uten og finne noe galt, ble overasket over mengden sot det var i kammeret på dyse 3 men det kan jo blitt dratt med opp når jeg tok opp dysa. spørsmål1: er det andre steder det kan lekke inn diesel uten att toppen har sprukket? spørsmål 2: når jeg skrudde alt sammen igjen klarte jeg og knekke bolt nr,2 på akselen til alle vippearmene ca2 cm ned i toppen, har dere noen triks for og fikse dette? bolten er vell 8mm og av 10,9 kvalitet så det er ikke bare bare og bore hull til grisepikk, går det bra og kjøre uten? har og vurdert og gjenge opp et 10mm hull over den knekte bolten (i ramma som holder cammen) som er ca 3 cm tykk bilen er en Defender 03 mod td5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 Det går ikke bra å kjøre uten skruen. Du må få den opp igjen. Vil tro den sitter løst. Om du har lang tynn dor som du kvesser spiss på, liten lett hammer, så kan det tenkes du får den rundt om du setter doren rett og småkakker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Enig med lafte, ikke kjør med dette. Om jeg husker rett fra jeg hadde det samme i deler, så biter den bolten i toppen - og går kun igjennom ramma til kammen. MAO det å flytte belastningen fra toppen til kamramma er neppe noen god ide - den er ikke beregnet for det. Hvis ikke bolten lar seg skru ut med noen triks så mistenker jeg løsningen er å plukke av kamramma for å komme til - med det ekstraarbeidet som det medfører. Klarer du å få et borr med omvendt rotasjonsretning til å bite i bolten? som Lafte nevner så burde selve gjengepartiet sitte løst i hullet om bolten gikk av PGA strekk. (og jeg innser hvorfor det er anbefalt å skifte disse boltene når man har de av - dette er ikke første gang jeg hører om at de knekker, desverre. -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 (endret) Når oljenivået stiger har du et par muligheter: Bla sprekk i toppen , utett O-ring ved dysa eller utette stempelringer. Endret 1. april 2020 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
S1 sonim Skrevet 1. april 2020 Forfatter Del Skrevet 1. april 2020 har ikke hatt no kraftig økning før etter jeg bytta dyse tetninger, så håper på att jeg er en av de som har fått underdimensjonerte o ringer (leste på engelsk forum att de på fabrikken i England blandet om litt feil dim på o ringer i original LR pose) da jeg sytes at vertfall 2 dyser var litt "lette" og løsne /dytte til bake i posisjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Har du sot rundt dysen har den ikke tettet godt nok på kobberringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
S1 sonim Skrevet 1. april 2020 Forfatter Del Skrevet 1. april 2020 6 timer siden, lafterolf skrev: Har du sot rundt dysen har den ikke tettet godt nok på kobberringen. har også svimerker på dyse og i alu oppi dysekoppen spesielt der konen er Oppdatering, Skruen er boret ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 kan se ut som om det har lukket noe forbi kobberskiva ja, men det skal gi deg eksosgasser (luft) i dieselen - ikke diesel i olja - det er normalt relatert til O-ringen lenger oppe, eller sprekte dyseføringer. Gratulerer med å ha fått bolten ut! det må ha vært fantastisk når den faktisk kom opp av hullet -C Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Vil ikke defekt O-ring føre til at dieselspruten blir synlig med toppdeksel av og tenning på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Godt tenkt men ikke sikker på at det er så stor sprut at det er synlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Vet ikke, men det er ikke mye klaring der akkurat. om lekkasjen er så ille at det spruter synlig så hadde sumpen blitt overfylt farlig fort! Men det kan være mulig å se at dieselen vasker bort litt olje der, muligens. og ja, det burde være synlig med tenning på, så lenge pumpa går (selv om den stopper etter noen sekunder uten gang på motor - skal du ha den til å gå lenge må du enten overkjøre releet eller starte lufteprosedyre... -C Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
S1 sonim Skrevet 2. april 2020 Forfatter Del Skrevet 2. april 2020 oppdatering: i dag har jeg tatt ut alle dysene igjen og kjekket grundig for sprekker i dyse koppene uten og finne noe som helst, snudd oring opened og rengjort på nytt så montert, kjørt full lufte syklus mens jeg satt og nistirret rundt dysene for og se om jeg kunne se no uten og se noe som helst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 2. april 2020 Del Skrevet 2. april 2020 Om du hverken ser sprekker i dysehullene eller noe som lekker så lover jo det bra - bare å sette sammen, og følge nøye med på oljenivået i starten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 2. april 2020 Del Skrevet 2. april 2020 Og med nye eller glødde kobberskiver? De funker ikke 2x uten tiltak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
S1 sonim Skrevet 2. april 2020 Forfatter Del Skrevet 2. april 2020 dysene klemmer seg litt ned i skiva, så jeg har ikke tatt de fra hverandre når jeg tok de opp for og være sikker på att de ikke legger seg på kanten av avtrykket fra montering er det andre grunner til att de ikke skall monteres om igjen? har akkurat vært og prøvekjørt en 6-7 mil og merker ikke no unormalt med det første, ryker ikke går ganske pent på tomgang får følge med på oljenivået daglig fremover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 3. april 2020 Del Skrevet 3. april 2020 Forspenning og formbarhet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.