Gå til innhold

Det lugger i venstre sving


haakonbs

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører i rundkjøringer og svinger mye til venstre så lugger det på et punkt når jeg retter opp. Byttet cv ledd på venstre side her i vinter. Da tror jeg det ble borte en stund. Nå er det tilbake. Kryssene ratt akslingen er byttet en gang før. Har strammet snekket litt. Klarer ikke å se at det tar borte i nå. Feilen er ikke så lett gjenskape når jeg feks står stille og svinger. I rundkjøringer eller andre skarpe venstre svinger så føles det rett og slett ut som noe hekter seg i noe.

 

Forslag før jeg bytter begge cv leddene på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan står det til med fett i pokalene ?

Seegerringer på ytre og indre del av CVledd?

Ville nok slakket litt på snekkejustering og prøvekjørt.

Mekkevenner med biler opp mot 400.000 km har fortsatt ikke justert på snekkene.

Selv har jeg tre biler rundt 250.000 med urørte justerskruer.

Ingen løse ledd på splines på rattaksel?

Styrestaget mitt hektet i akebrettet på en av mine biler ved god utfjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har lugget lenge før snekket har blitt justert og noe ble gjort. Begge pokaler med

alt var nye feb. Rikelig med one shot. Ledd på rattaksel kjennes tight ut. Lugget før dette ble byttet også. Det ene cv leddet ble byttet i januar da det valgte å dele seg i atomer. Det andre satte jeg bare tilbake etter pokaler ble overhalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, lafterolf skrev:

Lugget det før du byttet pokaler?

 

ja

46 minutter siden, YMK skrev:

Dårlig med.splines på stikkaksel?

 

Kan være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gautes skrev:

Feil på ytre lås av CV-ledd?

Føler litt at feilen din ligger på venstre foran.

 

 

Jeg husker at splinesene ut mot cv leddet var dårlig/skeive da jeg satte det sammen igjen i skogen. Da hadde cv leddet gått i atomer og jeg hadde bare nytt cv ledd og ikke nye stikkakslinger. Kan det være så enkelt at det glipper over der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok opp i går og da så alt fint ut. Hadde nye cv ledd men dessverre bestilt feil stikkakslinger så null fremdrift. Byttet tilbake. Begynner å bli god nå :rolleyes:

 

Fant dette da. Nålelagre på stubakslingen hadde  nok fått seg en kakk da cv ledd gikk. Stubbakslingen hadde også noen sår så da byttet jeg denne også. 

508A8251-AA43-4668-9396-BAEC04B4B97F.jpeg

B55204AE-AE82-490F-8857-6FA437C5D457.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lett litt videre på nett. Den merket med rød pil monterte ikke jeg men satte en spacer innsiden av låseringen. Har ikke hatt det før. Er det feil?

 

Den lugget før også uten spacer .

 

91821822_224988445519439_619364572622068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Espen Olsen skrev:

"Har strammet snekket litt."

Basert på lang erfaring bør dette være "prime suspect".


Kunne vært om lugging kom etter snekka ble strammet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om du har forsøkt det meste - og mange gode innspill. Har du forsøkt å jekke opp akslingen - la en sitte i førersete med fullt rattutslag og en annen dreie henholdsvis venstre og høyre hjul rundt?  Bare for å kjenne om der er "noe" som skjer?  Og - kan det være at du misoppfatter det som skjer? At de ikke er i drivverket men derimot i oppheng eller fjæring?  Når du svinger i fart så komprimerer den ene siden mens den andre løfter. Vi har et "klunk" på vår 2004, td5, 110 som skyldes at en fjær slipper litt (litt smøring er alt som skal til...).  Siste mulighet er jo diffen - antar at du ikke har en LSD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...