Dag Lislerud Midtfjeld Skrevet 29. mars 2020 Del Skrevet 29. mars 2020 Hei Tenkte bytte ut radius-armene på bilen siden jeg har hevet den ca 50mm. Tenkte handle disse hos Famous Four. Noen som har gjort dette før og som har noen gode råd ift om det er noe spesielt man bør huske på å få med / eller gjøre ? Noen anbefalinger på foringer f.eks ? dAg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 29. mars 2020 Del Skrevet 29. mars 2020 (endret) Det er ikke sikkert du trenger disse. Har kun montert dem hvis bilens kjøreegenskaper har endret seg negativt. Alltid kjøpt nye foringer i begge ender. Ser det er den forbedrede versjonen nå. Røyk et av de fremre foringsfestene ved heftig winching en gang. Endret 29. mars 2020 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 29. mars 2020 Del Skrevet 29. mars 2020 https://www.island-4x4.co.uk/cranked-front-radius-arms-wide-bush-pair-britpart-da5506-p-7966.html Disse er billigere. 50mm heving er mye. Mulig du kan bytte til lengre bremseslanger også. Jeg ville spandert armer bak også, for de vil spise foringer. Og det vil ingen ende ta, for plutselig kan du få bruk for dobbeltleddet mellomaksling foran pga bratt vinkel. Om bilen er uten ABS ville jeg montert nye pokaler med oppretta castervinkel istedet for nye armer. Da har mellomaksling et snillere liv også, og man får overhalt framaksling på kjøpet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 29. mars 2020 Del Skrevet 29. mars 2020 Enig med Lafterolf - har gjort dette og "det vil ingen ende ta" ;-) . Kan du si hvordan du har hevet? Nye fjærer? Dempere med lengre slag? Nye støtdemper fester? Dislocation cones? Hvis jeg hadde fått det med meg at det var et alternativ så hadde jeg brukt pokaler som beskrevet av Lafterolf på siste prosjekt - virker som en fornuftig tilnærming. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag Lislerud Midtfjeld Skrevet 30. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2020 Mulig jeg har jugd på meg noen cm heving men det føltes som langt over 5cm. Jeg har kjørt med OME fjærer/dempere i noen år. Bilen ble vesentlig høyere etter skiftet og jeg skiftet etterhvert også ut fremre propshaft til en Baily Morris Extreme double cardan (som jeg nylig klarte å kjøre i fillebiter). Fikk mangellapp på at foringene på radiusarmen var utslitt og tenkte utnytte situasjonen ved å kjøpe nye uthvilte armer med friske foringer. Kan ikke si at jeg har merket noe til at den fikk verre styreegenskaper etter at den ble hevet. Hva tenker man om originale foringer versus polyurethan ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 OME har foringer med oppretting. Toppkvalitet. Jeg synes plastforinger blir for myke. Det er ofte i høyere hastighet at styringen blir nervøs med liten castervinkel. https://www.island-4x4.co.uk/castor-correction-bush-44mm-bush-da8952-p-34024.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 Blir mye mindre fleks med de foringene. Har ikke prøvd selv så skal ikke påstå det blir merkbart. Men gutta som produserer modda pokaler burde vært mer synlige. Beste løsningen . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 Begrensa fleks foran fra før. Ja man mister fleks. Men de er faste i fisken og holder lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag Lislerud Midtfjeld Skrevet 31. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2020 Hei og takk for alle svar. Modda pokaler ga få google-treff. Er det portalaksel vi snakker om ? Dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Helt vanlige pokaler lik de du har, men de har justert plassering på kingpin/kingbolt slik at caster blir 3° korrigert. Genialt egentlig, men til nå får man ikke disse til ABS brems. Den har større øvre kingbolt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Annen bolthullplassering på pokalen i festet mot forakselen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Tror boltmønsteret er likt mot akslingen. Samme pakning vet jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fRRode Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 https://www.lro.com/land-rover-parts-and-gear/castor-corrected-steering-ball-kit-1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 https://www.firstfour.co.uk/castor-corrected-swivel-balls-for-defender-d1-and-rrc.html Discovery 1, non abs. Dvs at de burde passe defender med abs, for D1 har større øvre kingbollager på abs. Defender synes jeg å huske er likt? Noen som kan bekrefte? Edit: Slått på målstreken av Frode. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Mener Defender bruker samme størrelse med og uten ABS ja - på min var det brukt bolt fra ABS når jeg fikk den - bare med hullet for sensoren tetta igjen (bilen har jo ikke ABS) - og dette passet fint, foruten det unødvendige hullet da. Byttet dette ut med standard del når jeg gikk over pokalene. Men dette gjaldt jo bare senterbolten - men jeg ville tro denne også hadde vært forskjellig om lageret hadde vært større? -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Tror du har rett. Jeg brukte også pokal uten abs på Defender med abs, men var usikker på om esken var merket rett. Jeg kjøper deler og har i hylla, og ikke rent sjeldent kan ting plukkes ut for sammenligning og deretter komme i feil eske. På rrc måtte det freses større plass til lager, den har kanskje samme sensor og lager som D1. https://www.island-4x4.co.uk/swivel-castor-correction-90110-9398-britpart-da3203-p-39255.html Her var de billigere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Har nylig montert castor correction bushes på 6x6'en - men har ikke fått prøvekjørt ennå, ser fornuftig ut ... hadde nok blitt pokalversjonen hvis jeg hadde fulgt med i timen ;-( . Hadde jo alt fra hverandre siden jeg skiftet til forsterket front diff med LSD + pegging + kraftigere halfshafts og CV joints . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.