Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Tenkte bytte ut radius-armene på bilen siden jeg har hevet den ca 50mm.

Tenkte handle disse hos Famous Four.

 

Noen som har gjort dette før og som har noen gode råd ift om det er noe spesielt man bør huske på å få med / eller gjøre ?

Noen anbefalinger på foringer f.eks ?

 

dAg

 

image.png

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert du trenger disse.

Har kun montert dem hvis bilens kjøreegenskaper har endret seg negativt.

Alltid kjøpt nye foringer i begge ender.

Ser det er den forbedrede versjonen nå.

Røyk et av de fremre foringsfestene ved heftig winching en gang.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.island-4x4.co.uk/cranked-front-radius-arms-wide-bush-pair-britpart-da5506-p-7966.html

Disse er billigere.

50mm heving er mye. Mulig du kan bytte til lengre bremseslanger også.

Jeg ville spandert armer bak også, for de vil spise foringer.

 

Og det vil ingen ende ta, for plutselig kan du få bruk for dobbeltleddet mellomaksling foran pga bratt vinkel.

Om bilen er uten ABS ville jeg montert nye pokaler med oppretta castervinkel istedet for nye armer. Da har mellomaksling et snillere liv også, og man får overhalt framaksling på kjøpet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Lafterolf - har gjort dette og "det vil ingen ende ta" ;-) . Kan du si hvordan du har hevet?  Nye fjærer? Dempere med lengre slag? Nye støtdemper fester? Dislocation cones?  Hvis jeg hadde fått det med meg at det var et alternativ så hadde jeg brukt pokaler som beskrevet av Lafterolf på siste prosjekt - virker som en fornuftig tilnærming. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har jugd på meg noen cm heving men det føltes som langt over 5cm.

Jeg har kjørt med OME fjærer/dempere i noen år. Bilen ble vesentlig høyere etter skiftet og jeg skiftet etterhvert også ut fremre propshaft til en Baily Morris Extreme double cardan (som jeg nylig klarte å kjøre i fillebiter).

Fikk mangellapp på at foringene på radiusarmen var utslitt og tenkte utnytte situasjonen ved å kjøpe nye uthvilte armer med friske foringer.

Kan ikke si at jeg har merket noe til at den fikk verre styreegenskaper etter at den ble hevet.

 

Hva tenker man om originale foringer versus polyurethan ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mye mindre fleks med de foringene.

Har ikke prøvd selv så skal ikke påstå det blir merkbart.

Men gutta som produserer modda pokaler burde vært mer synlige.

Beste løsningen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener Defender bruker samme størrelse med og uten ABS ja - på min var det brukt bolt fra ABS  når jeg fikk den - bare med hullet for sensoren tetta igjen (bilen har jo ikke ABS) - og dette passet fint, foruten det unødvendige hullet da.

 

Byttet dette ut med standard del når jeg gikk over pokalene. Men dette gjaldt jo bare senterbolten - men jeg ville tro denne også hadde vært forskjellig om lageret hadde vært større?

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har rett. Jeg brukte også pokal uten abs på Defender med abs, men var usikker på om esken var merket rett.

Jeg kjøper deler og har i hylla, og ikke rent sjeldent kan ting plukkes ut for sammenligning og deretter komme i feil eske.

 

På rrc måtte det freses større plass til lager, den har kanskje samme sensor og lager som D1.

https://www.island-4x4.co.uk/swivel-castor-correction-90110-9398-britpart-da3203-p-39255.html

Her var de billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nylig montert castor correction bushes på 6x6'en - men har ikke fått prøvekjørt ennå, ser fornuftig ut ... hadde nok blitt pokalversjonen hvis jeg hadde fulgt med i timen ;-( .  Hadde jo alt fra hverandre siden jeg skiftet til forsterket front diff med LSD + pegging + kraftigere halfshafts og CV joints .  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...