Gå til innhold

1997 110 TDI forts


Anbefalte innlegg

Da fikk bilen nye medbringere foran også. Da er bilen så tight som den kan bli foreløpig. Blir en større jobb rundt tetningsring på pokaler osv. etter hvert. Foreløpig duger dette i massevis. 

 

Nå har jeg gjort det jeg kan med drivverket - så nå kan jeg gjøre litt morsomme ting med god samvittighet:

- Rette opp bullbar og montere den igjen?

- Ny lakk på store deler av bakenden - og småflikk i lakken rundt om. Den har blitt småpatchet med feil farge tidligere-så prøver å rette opp det best mulig.

- Kjøre og nyte sommeren! =)

summer_breeze.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 143
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 1 måned senere...
14 timer siden, jon71 skrev:

Det ble veldig fint :)

 

Takk! 

 

Gjør ikke all verdens med bilen for tida, men planen for bilen er sånn (tror jeg): 
Det kunne vært kult å gjøre alle bolt-on tilbehør (reserverhjulsholder, tree-sliders, framfanger, evt. bullbar, osv) enhetlig med sort bedliner. Beholde og forbedre den originale racing green-lakken på bilen. Da beholdes bilen original, samtidig som den får et særpreg. Hjulene vil nedgraderes til mer asfalt-vennlig type (AT, eller ren vei) og felger får samme hvitfarge som taket. Har lyst på taktelt, og skulle ønske jeg plukket mitt forrige av kvitingen før jeg solgte den.

 

God sommer, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ja, den som motorvasker får svar. Drypper godt fra vadeplugghølet på bellhousing, og siver godt med motorolje i skjøt mellom motor og girkasse. Hvem tar jobben med tetting og clutchbytte? :-D

 

Edit: La inn en større ordre fra øya. Ny L.O.F-clutch, tetninger, bushes, clutchgaffel, slave og fandens oldemor blir bytta i en smell. Da kommer i hvert fall delene i hus, så viser det seg om jeg gjør jobben selv.

Endret av sveinikr@hotmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, sveinikr@hotmail.com skrev:

Må ha større traktor. Løfter ikke høyt nok til å få av takteltet og lastebøylene i en smell. Det hadde selvsagt gått bra med en palle under framhjulene på traktoren, men det fant jeg ut litt seint....

 

 

Rundballegaffel ville kanskje gjort susen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Vidar S skrev:

 

Rundballegaffel ville kanskje gjort susen?

Absolutt. Men det har jeg ikke. Skrudde teltet løs fra bøylene i går, og da går det veldig greit å løfte av teltet for to mann. Da kunne jeg til og med brukt traktoren. Det var nok føttene på bøylene og potensiell skade på taket som utgjorde c-momentet i bildet ovenfor. 

 

Lokal mekaniker anslår 5-6 timer på bytte av clutch på bilen. Synes det hørtes veldig optimistisk ut, så jeg ser om jeg greier å lure ham til å ta det på fastpris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ha gjort det før noen ganger før og ha en sprek kropp.

Og til forumist som gjør det ennå raskere så regnes rigging,opprydding og prøvekjøring med i tidsestimatet.

Ikke minst skal man yte på jobben dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...