sveinikr@hotmail.com Skrevet 21. november 2020 Forfatter Del Skrevet 21. november 2020 (endret) Ny multireim og strammer. Den nye strammeren danser betraktelig mer enn den gamle, som nok var blitt stiv i fjæra, selv om den strammet nok. Prøver å følge råd fra de voksne her inne. Neste på lista: oljelekk rundt diesel matepumpa. Er det mulig å skru den løs, vippe til siden, rengjøre og montere ny pakning uten å løsne dieselkoblingene? Hvis nei bytter jeg pumpa også. Har ny fra delphi. Endret 21. november 2020 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 21. november 2020 Del Skrevet 21. november 2020 (endret) Er vel plastrør og de tåler å bøyes ganske mye. Enkelt å løsne og skru på igjen også. Skal du skifte pumpe må du vel ha nye koner også, er ikke så sikker på at de følger med. Endret 21. november 2020 av SveinHa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 21. november 2020 Forfatter Del Skrevet 21. november 2020 32 minutter siden, SveinHa skrev: Er vel plastrør og de tåler å bøyes ganske mye. Enkelt å løsne og skru på igjen også. Skal du skifte pumpe må du vel ha nye koner også, er ikke så sikker på at de følger med. Jo, det ligger med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. november 2020 Del Skrevet 22. november 2020 Anleggsflaten til pumpa mot motorblokk kan være bøyd. Så pumpeskift eller pakningsskift ink. rettslip av anlegg er nok alternativet. Byttet alltid pumper på kundebilene da pumpene hadde gått et stykke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 22. november 2020 Forfatter Del Skrevet 22. november 2020 12 minutter siden, gautes skrev: Anleggsflaten til pumpa mot motorblokk kan være bøyd. Så pumpeskift eller pakningsskift ink. rettslip av anlegg er nok alternativet. Byttet alltid pumper på kundebilene da pumpene hadde gått et stykke. Leser i tillegg at prime-armen også kan lekke olje. Da blir det bytte. Etter prøvekjøring i dag blir det nok bytte av tetninger på de andre tre dysene også. Hørtes så fin ut på tomgang i går... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 25. november 2020 Forfatter Del Skrevet 25. november 2020 (endret) Da var alle dysetetningene byttet. Synes det ble bedre på både kald og varm motor. Er ikke sikker på at en 300tdi blir så mye stillere. Mangler sammenligningsgrunnlag. Kjørte en god tur og kjøpte lakris til kona. Endret 25. november 2020 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 30. november 2020 Forfatter Del Skrevet 30. november 2020 Den gamle fødepumpa er ute. Den gamle pakninga var veldig ute av posisjon. Nederste halvdel av pakninga hang nedenfor pumpa. Litt køddent å komme til men får nok inn den nye også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 1. desember 2020 Del Skrevet 1. desember 2020 Kan høres ut som om anlegget på pumpa har gitt seg litt etter mange års drift. Er den nye masete å få inn kan det lønne seg å vri motoren en halv til hel omdreining. Da presser ikke knasten på kammen på armen til pumpa. Et annet triks ved slioke problem er å sette i to pinnebolter og entre pakning(er) ,evt. distansestykke og del (pumpa her) og sette på en mutter på en av boltene og trekke litt til. Da holder ting seg på plass når du bytter ut den mutterløse pinnebolten med riktig bolt. Så gjør man samme operasjon en gang til med den siste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 1. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2020 (endret) Nesten så man mistenker at forrige mekaniker har hatt utur med monteringa, ja. =) Takk for tips. Stud bolts til lift pump: M8, ser det ut til. Endret 2. desember 2020 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 4. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2020 Den nye lift pumpa ser ut til å ha en litt lengre arm enn den jeg demonterte. Det er snakk om en differanse som tilsvarer tykkelsen på den berømte spaceren som ikke var montert på min bil. Jeg har forespurt Kari hos Vestfold ships, men hvis noen her inne har en sånn løs (trenger da en ekstra pakning, også), så hadde det jo blitt flere veier til rom. Er pumpene ment å være forskjellige, eller er det gamle bare blitt sånn (om armen er bøyd, eller whatnot)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 Det er forskjeller. Fikk en langarmet pumpe en gang som ikke lot seg montere. Mener å huske jeg kjøpte distansestykke men litt usikker. Har du sjekket med EWS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 6. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2020 Demonterte vinsj og vinsjfanger i kveld. Gamlefangeren til kvitingen vikarierer i påvente av ny varmgalva. Vinsjfanger, komplett vinsj og bullbar selges. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 10. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2020 (endret) Ny fødepumpe (eng: feed pump) ble montert i går kveld. Prøvde meg uten å demontere dieselrørene som går opp til dysene (fra høyttrykkspumpa), men det var sjanseløst. Etter særdeles mye køling ble det full retrett, rengjøring av pakning, pakningsflater og bolter. Lenge siden jeg lirte av meg så mange stygge gloser. Lite variert utvalg også, til alt overmål. Med demonterte dieselrør til sylinder 1 og 2 gikk alt så meget bedre. Så nå er ting på stell. Må ha nye gummiputer som sitter i underkant av holderen til luftfilteret. De som er der er helt caputo. Nå gleder jeg meg til å kjøre litt - før neste skru-session.... =) Endret 10. desember 2020 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 17. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2021 (endret) Prøver å få liv i Defa-systemet. Får ikke ladelys på multichargern (1203), og ikke liv i displayet på futura-displayet. Finner strømkabel til systemet i batterikassa, men lurer på om systemet får strøm? Tidligere eiere må gjerne spille ball hvis dere kjenner oppsettet.. Endret 17. januar 2021 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 17. januar 2021 Del Skrevet 17. januar 2021 Testet aldri det dessverre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 18. januar 2021 Del Skrevet 18. januar 2021 Fant heller ikke strømkilde til DEFA´en, brukte bare Webastoen i min tid... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 18. januar 2021 Del Skrevet 18. januar 2021 Pluggen lå bak grillen hvis jeg husker riktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 18. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2021 (endret) Ja, den har jeg fisket ut og satt strøm på. Målte også strøm fra batteri inn til batteriladeren (rød ledning). Når styreenheten (futura) får strøm og aktiveres skal vel den gi strøm på gul ledning til 1203/batteriladeren (som da trigger strøm til kupevarmer og motorvarmer). Må prøve å få liv i futuraen... Endret 18. januar 2021 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 12. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2021 Funderer på å selge denne bilen. Kjøpte bilen for et snaut år siden (betalte 110k), og har siden det kjøpt til fire nye thule lastebøyler, mellomasklinger, bytta glødeplugger, bytta manifoldpakning, komplett eksos, ny clutch med tilbehør (følger i eske), regreimsett (følger i eske), stort taktelt fra profftelt (plass til fire), Prisantydning: 110k Har innsett at det kanskje ikke er så dumt å ri den grønne bølga, i hvert fall på litt sikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.