Jump to content
LRforum
Sign in to follow this  
sveinikr@hotmail.com

1997 110 TDI forts

Recommended Posts

Posted (edited)

Eldre tråd på samme bil: 

 

Bilen har nå tatt reisen til Valdres. Satser på at den blir her ei stund. Skal bruke litt tid på å bli kjent med den i første omgang.

 

Førsteinntrykk: Bilen er veldig pen i interiøret. Eksteriøret trenger litt ettersyn.

IMG_20200328_162048.jpg

Edited by sveinikr@hotmail.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grattis med ny bil!

Endelig blir det litt defender oppdateringer fra deg igjen :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Å hoi! Så artig! Bilen bør få navnet Sigøynern! Skikkelig rundtur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kult. Grattis med ny skikkelig bil igjen. Tok ikke så lang tid det :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tok sin tid, men endelig. 

Gratulerer

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 timer siden, Erik Iversen skrev:

Liker skvettlappene. :) Er de å få kjøpt lenger?

Vet ikke. :-/

 

Må få tak i O-ring til syklon-filteret. Der var det oljesøl, gitt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilen har litt vibrasjoner som kommer rundt 60kmt og varer til 70-75kmt.

 

Finner ikke slakke i mellomaksler, men det utelukker vel ikke kryssene. Er det 27mmx75mm delenr TVC100010 som er riktig? Kommer til å gå for kvalitet med nippel hvis dette ser riktig ut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plukk av en og en mellomaksel og ta en tur med låst senterdiff, så kan du sjekke om disse er synderne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bytta o-ring på syklon-filteret.

 

OG: Bytta olje på begge diffene, transfer og hovedkasse. Noe jævlig gris, særlig mtf-en er noe jævla søl. Like festlig hver gang SERENITY NOW!

 

Blir vel demontering av mellomaksler neste. Har nye låsmutre, to nye kryss og elbow grease på hylla :)

IMG_20200415_143738.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Demonterte bakre mellomaksel i dag og kjørte en tur. Det er nok i bakenden vibrasjonene ligger. Greier ikke å finne noe feil med kryssene, så jeg lurer på om det kan være ubalanse i mellomakslinga..

 

Neste skritt blir vel å skru den på igjen, og se om jeg finner "svai" i akslinga ved å rotere løftet bakhjul. Bedre forslag, anyone?

IMG_20200415_192906.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rear oil seal på transfer lekker olje. Har nye lager, flanger og tetteringer liggende. Bytter også trommel og bånd (også på hylla) hvis det blir bytte av mellomaksel senere. Gjør alt så rent jeg kan og skrur sammen foreløpig. Blir kjent med bilen, i det minste... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trommel er det sjelden du trenger å bytte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ligger ny på hylla. :-p 

 

Edit: skrider til verket på transferen. Siden alt av deler er i hus, er det ikke noen vits i å nøle. 

 

Er ny mellomaksel fra feks Bearmach et godt valg, tror dere? Unngår Britpart, og har inntrykk av at Bearmach er minst et hakk opp?!?

Edited by sveinikr@hotmail.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bytta tetning på bakenden av transferen. Ny sim-ring, flange, så nå krysses fingrene for at det ble tett.

 

Legger ved et stemningsbilde.

 

Ny Bearmach-aksling er på vei fra de britiske øyer.

IMG_20200422_154031.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...