Gå til innhold

SKATTEVESENETS SPØRSMÅL OM PRIS, SERIE ii


paul hofseth

Anbefalte innlegg

jeg har fått et vanskelig spørsmål fra Skattevesenet, Hva var listeprisen på 109, serie II senhøstes 1958?  formodentdligvis var den faktiske prisen lavere siden den ble solgt til Oslo Lysverker som anleggsbil og trolig som del av et større kjøp. 

 

Er det noen som kan gi svar?

 

den ble solgt som stasjonsvogn med tropetak og 11 sitteplasser men er senere regisstrert med 3 seter og ombygget til pickup.

På spørmålet om markedspris svarte jeg at det avhenger av tilstanden og av markedet, som trolig er meget lite her i norge.

 

Regne med at flere her har fått samme type ubesvarbare spørsmål.

 

p.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det er std spørsmål som du egentlig ikke trenger svare på? Sjekk veiledningen. Mener det står noe om at biler over en viss alder settes til verdi 1000 kr uansett eller noe sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk samme melding fra Skatteetaten.

De presiserer også at om bilen er 30 år gammel, eller eldre, skal nybilprisen settes i 0,- og så skal man legge inn markedsverdi i neste felt.

Så basert på tilstand blir vel det et sted mellom 5.000,- og 80.000,- for de fleste, vil jeg tro.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...