Gå til innhold

D2 tute starter av seg selv.


Klodrik78

Anbefalte innlegg

Nå har jeg visst 2 stk topics gående her. en vedrørende luftfjæring og denne pga en tute som skrur seg på i tid å utide.

 

Har saumfart australske og britiske forum.

 

tenker at det er stor sjanse for at noen her har støtt på samme situasjon..

 

har skiftet dashbord, nytt cluster, ratt og airbag, fra facelift.

bilen min er en 2000 mod og delene er fra enm 03/04 D2. 

 

kjørte fra Enebakk til ski for å fylle diesel og da startet plutselig Høyre Tute å si tuuuuuuuuuuuuuuuuuut.

denne stoppet ikke uansett hva jeg gjorde, måtte koble ut kontakta.

prøvde å trykke en god del ganger på tuteknappen på rattet men til ingen nytte. Har hørt at disse kan henge seg ved kulde og varmeforskjeller)

 

 

Kommer hjem og bytter tutebrytere komplett med ledninger i rattet. tar da di jeg hadde på mitt tidligere ratt siden dette har kommet etter skifte av dashbord og cluster etc etc.

Så i går kveld så plutselig starter bilen å tute igjen. samme som sist. den står der 22:45 og sier TUUUUUUUUUUUUUUUUUT. 

Det er nå den Venstre tuta som skriker. (høyre tute er fremdeles koblet fra)

høres litt ut som man kveler en and (må nok rense det hornet)

 

kjører samme prosedyre, banker på brytere i rattet = null respons. 

 

kobler av batteri og alt er stille. 

 

kobler til batteri i dag tidlig og jammen starter ikke tuta igjen selv uten Rele til horn i bilen. dette dro jeg ut i går kveld.

 

HJELP, naboene kommer til å spleise på en Toyota yaris til meg hvis dette fortsetter.

 

Har funnet electrical Circuit til tuta, men der dukker det opp noe som heter HEADER og jeg som er 400 tommeltotter når det kommer til feilsøking på elektrisk anlegg...….

Noen som vet? må jeg feilsøke gjør jeg det. trenger denne læringen, men må finne ut hvor jeg skal starte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BCU er ny, bilen har nylig gjennomgått en restaurering. så den har ingen vannlekkasjer. har hatt BCU liggende på gulvmatta H foran. men hang den opp nå når jeg byttet dashbord. så den er tørr.

hadde også en liten klump i halsen at BCU kunne vært ferdig IGJEN. men det gikk over.

 

det som er rart er at det ikke er Alarmen. Men selve tuta. og den sier ikke tut tut tut. den sier tuuuuuuuuuuuuuuu

det er som at du rett og slett holder på hornet og ikke slipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...