toerig Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Driver jo selvfølgelig og kikker på Finn nå og da og kom over denne annonsen: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=172318101 Der står det: " 2010 LANDROVER DISCOVERY 4 HSE 3,0 245HK Fantastisk premium SUV med mye plass, godt med utstyr, og masse kraft! Navigasjon, Panorama soltak, Skinn, Xenon lys, Hengerfeste +++ Bilen har nettopp fått skiftet begge turboer ! Dette er en vanvittig stor kostnad som kommer på disse. ( Motorpool tar 120.000,- kroner for jobben ) ." Er det tilfelle at D4'ene må bytte turboer og at det er en kostnad som bør legges inn i budsjettet om jeg skulle oppgradere fra D3 til D4? Prisen går jo da kjapt opp 100.000! Gjelder dette D3 også? Min har nå gått 280.000km uten turbobytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Alt er relativt. Jeg vil svare nei. Men om du derimot må bytte, ja mye jobb. Er et par her inne som har tatt seg bryet med å legge ut en del bilder og tekst ang bytte på D3, uten å plukke av karosseri. Om det er fysisk mulig på D4 vet jeg ikke. Det er også mange her med etterhvert en god del KM på klokka, uten at det bekymrer dem nevneverdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 D3 går, men du er fullstendig avhengig av en del spesialverktøy for å få til jobben. Derimot er det to turboer på D4, og en umulig jobb med karosseriet på - etter hva jeg har hørt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toerig Skrevet 24. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2020 Tolker svarene dithen at jeg ikke behøver å gå rundt å være bekymret for bilen i alle fall da :-) Det som sto skrevet i annonsen kan jo tolkes som det er en reparasjon som alle får......."Dette er en vanvittig stor kostnad som kommer på disse" Alltid spennende å være Land Rover eier uansett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Det kommer vel mye an på hvilket liv bilen har levd også. Mye småkjøring med mange kaldstarter, trekke tunge lass, bånn gass ved enhver akselrasjon, manglende vedlikehold+++ Alt slikt kan forkorte livet til en bil og/eller komponenter i bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Discokongen Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 29 minutter siden, toerig skrev: Tolker svarene dithen at jeg ikke behøver å gå rundt å være bekymret for bilen i alle fall da :-) Det som sto skrevet i annonsen kan jo tolkes som det er en reparasjon som alle får......."Dette er en vanvittig stor kostnad som kommer på disse" Alltid spennende å være Land Rover eier uansett! Sitatet i annonsen er relativt upresist. De fleste D4 som ruller rundt på norske veier har jo ikke måtte bytte turbo..at det er en kostnad som «kommer» synes jeg blir feil å si.. at det er en stor kostnad dersom den kommer, er mer riktig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Fordelen med Sdv6 og sekvensielle turboer er vel at de belastes litt mindre enn en enkel turbo på Tdv6. Tror det er teorien i hvert fall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Runrun Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Hei Er det to turboer i 3,0 tdv6? Trodde det kom med sdv6 med 256 hk jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isak Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 (endret) 1 time siden, Runrun skrev: Hei Er det to turboer i 3,0 tdv6? Trodde det kom med sdv6 med 256 hk jeg Endret 24. mars 2020 av isak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toerig Skrevet 25. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2020 Da trenger jeg bare spare til en turbo foreløpig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 25. mars 2020 Del Skrevet 25. mars 2020 Koster deg 7000 ca. For ny / overhalt turbo med garanti, pluss ca 1000 i deler og verktøy Merk; dette er om du gjør jobben selv. Mange verksteder gjør jobben med karosseriet av, og dette betaler du ca. 2 dager i arbeid for. Edit; Forebyggende arbeid kan gjøres; - Smør armen (??) til vakumpumpen med egnet smøremiddel. Bruk en kleshenger for å få tak på armen. - kjør med 2T-olje i tanken (brenner bort dritt). - Blend EGR. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svalbard Skrevet 25. mars 2020 Del Skrevet 25. mars 2020 2 takts olje burde alle tdi og andre uten bruke burde vært påbut sikkert mange som rister på hode av det ,,,men det eneste som skjer er at du blir svimmmmmel ha en god korona fri dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikerud Skrevet 25. mars 2020 Del Skrevet 25. mars 2020 Har nå fulgt med en del når det gjelder hva folk skriver om kostnader med å eie D4 her på forumet. Og beløp opp mot 120.000 for å bytte turbo har vært nevnt. Men har også sett at det har blitt utført på verksted for ca 25k pluss deler. Tror nok det kan være lurt å sjekke priser litt rundt forbi... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CSSGT Skrevet 25. mars 2020 Del Skrevet 25. mars 2020 (endret) Jeg hadde gleden av å måtte bytte en turbo på min D4 i fjor og ble forespeilet ganske betydelige kostnader. Heldigvis pratet jeg tilfeldigvis med William på BilXtra Skøyen og slapp unna med ca 15 000,- totalt. Dette var den venstre turboen, som visstnok skal være den vanskeligste å komme til og som de fleste løfter karosseri for å komme til. William & Co gjør dette uten karosseriløft. Et annet, (ikke merkeverksted, men veldig gode på LR) opererte med 17 500,- for turboen og 12 timers jobb. Endret 25. mars 2020 av CSSGT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikerud Skrevet 25. mars 2020 Del Skrevet 25. mars 2020 7 minutter siden, CSSGT skrev: Jeg hadde gleden av å måtte bytte en turbo på min D4 i fjor og ble forespeilet ganske betydelige kostnader. Heldigvis pratet jeg tilfeldigvis med William på BilXtra Skøyen og slapp unna med ca 15 000,- totalt. Dette var den venstre turboen, som visstnok skal være den vanskeligste å komme til og som de fleste løfter karosseri for å komme til. William & Co gjør dette uten karosseriløft. Et annet, (ikke merkeverksted, men veldig gode på LR) opererte med 17 500,- for turboen og 12 timers jobb. Ja, se der. Velg verksted med omhu, er vel moralen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 25. mars 2020 Del Skrevet 25. mars 2020 Er det noen wiki på hvordan den linken smøres?? 2 taktsolje med DPF er kanskje ikke en bra kombo, eller? Samler til meg mot for å blende egr nå før de slår seg vrange igjen på min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 25. mars 2020 Del Skrevet 25. mars 2020 Kjørte 2T med DPF, merket ikke noe særlig stress med DPF - dog er min borte vekk. Disse bilene liker definitivt ikke EGR, og heller ikke DPF.... Sistnevnte hindrer drag i lavt turtall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 25. mars 2020 Del Skrevet 25. mars 2020 Hvilken som helst 2-taktsolje? Hvor mye på full tank og hvor ofte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 25. mars 2020 Del Skrevet 25. mars 2020 Mineral 2T fra Biltema kjører en «dæsj» pr tank, ca. 2 dl. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 26. mars 2020 Del Skrevet 26. mars 2020 11 timer siden, SiggenRRC skrev: Mineral 2T fra Biltema kjører en «dæsj» pr tank, ca. 2 dl. Skal gi det et forsøk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 28. mars 2020 Del Skrevet 28. mars 2020 På 25.3.2020 den 20.27, SiggenRRC skrev: Mineral 2T fra Biltema kjører en «dæsj» pr tank, ca. 2 dl. Den her?? Også med DPF?? Drit redd for å gjøre den DPF greia misfornøyd https://www.biltema.no/bil---mc/mc/mc-olje/2-taktsolje/totaktsolje-2000022979 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 28. mars 2020 Del Skrevet 28. mars 2020 Jepp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Albatrost Skrevet 28. mars 2020 Del Skrevet 28. mars 2020 Ble litt nysgjerrig på det med totaktsolje i dieselen etter å ha fulgt tråden, men etter å ha lest denne studien fra 2015 er jeg ikke så overbevist lenger. https://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php Kjøpte D4 i juni i fjor og hadde ikke hatt dieselbil siden -96. Da var det vanlig å ha totaktsolje i dieselen på vinteren fordi den var tørrere. Med rekkepumpe og fravær av egr og dpf gjorde det sikkert nytten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svalbard Skrevet 28. mars 2020 Del Skrevet 28. mars 2020 Glemte å si bruk 2 takt olje til påhengsmotor mye bedre smøring og tåler mye mer påkjenning vert det lille mer i kr Vi har den tørrrrreste møkkkkka disel som fins skulle skrevet dette med ennå større bokstaver vis je hadde klart god helg kjørte hjem en bil i fjor vil ikke si vilke bil he he der var det feilfylt 40 liter disel ca 15 liter bensin i tanken bilen gjikk som en drøm alså bensin motor lit røyk men ikke så mye at noen reagerte sier litt ,,dætta er into juger historie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 På 28.3.2020 den 20.56, svalbard skrev: Glemte å si bruk 2 takt olje til påhengsmotor mye bedre smøring og tåler mye mer påkjenning vert det lille mer i kr Vi har den tørrrrreste møkkkkka disel som fins skulle skrevet dette med ennå større bokstaver vis je hadde klart god helg kjørte hjem en bil i fjor vil ikke si vilke bil he he der var det feilfylt 40 liter disel ca 15 liter bensin i tanken bilen gjikk som en drøm alså bensin motor lit røyk men ikke så mye at noen reagerte sier litt ,,dætta er into juger historie jepp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.