Gå til innhold

Transferkasse D2 sensorer


Trope

Anbefalte innlegg

Skal bytte transferkasse på min LandRover Discovery 2. Har fått tak i en transferkasse men denne har kun en sensor mot tre på den gamle.

Regner med at sensor som er ringet inn med blått er posisjonssensor for lavgir. 
Grønn er temperaturføler som kan flyttes over da det er et blindlokk på kassa.

Sensoren som er ringet inn med rødt er jeg usikker på hva er til. Det kan se ut som denne er identisk med den som er innringet med blått. Kan denne sløyfes da det ikke er noe hull til denne på den nye fordelerkassa.

C0E601D3-A6CA-46E3-8D2F-2E860737C011.jpeg

9B5A6B64-FCC5-48D7-AAEC-393D33E1BF4E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå ring er sensor for difflock.

Den du ikke har ringa inn, med grønn plast rundt begge ledningene, er høy/lav bryter.

Den røde er jeg usikker på, men det eneste som kan føles i det området er vel også høy/lav?

Satte akkurat inn disco 2 kasse i defenderen min og der var det hullet med rødt plugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med rød ring rundt trenger jeg å vite hva er til. Kan den sløyfes. Fordelerkaassa som er avbildet er deffekt og fra D2 T5 2003 ny kasse er fra D2 T5 1999 og denne mangler hullet og sensoren merket med rødt. Kan denne bryteren sløyfes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en tegning av kassa samt bilde tilsvarende bryter på nettet. Men er fremdeles usikker på hva den jeg har ringet inn er til. Og kan jeg benytte transferkassa som ikke har plass for denne sensoren. 

17FD8E7F-6D78-4709-A1A1-BB87D260038A.jpeg

D4974B2A-A8E0-484B-92B7-59E69943E1F0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen må vite at den står i lavgir for å justere ned motoreffekten og for å gi føreren beskjed om at den står i lavgir med lys i lampe.

 

Det kan være lurt å gi bilen signal om lavgir, er det en mulighet å montere feks en bremselysbryter fra feks Biltema på en hjemmemekket brakett og koble ledningene innpå den?

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, lafterolf skrev:

Bilen må vite at den står i lavgir for å justere ned motoreffekten og for å gi føreren beskjed om at den står i lavgir med lys i lampe.

 

Ikke bare det, men for å kunne benytte HDC (hill descent control) må

man ha denne bryteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant verkstedmanualen på nettet og tok utsnitt av sidene som omhandler Transferbox LT230SE som satt i bilen.

Bryteren jeg mangler på transferkassen jeg har fått tak i er nr. 25 på side 41-5  (Neutral warning switch – Automatic gearbox.

Hva styrer denne bryteren og hva skjer hvis jeg ikke kobler den til ?

 

Transferbox - LT230SE Front output housing components - Vehicles from 03 model year.pdf Transferbox - LT230SE Main casting components - Vehicles from 03 model year.pdf

Transferbox LT230SE.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Får ikke flyttet over bryteren som sitter der jeg har ringet inn med grønt heller. Trodde det var en temperatursensor men det er en bryter det også. Hva skjer hvis jeg sløyfer denne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...