Gå til innhold

Tips og Triks til nylig Defender eier


E-Hammer

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk etter mange år, om sider ut fingeren og kjøpte meg en Defender for en liten tid tilbake. Endte med til slutt opp med en Puma 110. 

Bilen er egentlig i veldig go stand. Og ingenting må egentlig gjøres. Men det er jo selvfølgelig ymse overflate rust her og der. Jeg tenkte egentlig å børste/slipe ned de flatene og få på noe grunning og lakke over. Er dette enkleste og beste løsning? Eller bør man gå grundigere til verks når man først holder på? 

Tenkte også å kjøpe meg noen spraybokser med fluidfilm og legge på utsatte områder. 

Så må jeg få flyttet skvettlapper lengee ut, siden bilen har både spacere og brede dekk. Finnes det noen ferdigløsninger her, eller er det like greit å modifisere ett oppheng selv?

Neste punkt på blokken er å lydisolere doningen. Her ser jeg mange har gjort det, og har gode erfaringer. jeg lurer litt på hvor mye man trenger av de forskjellige matrialene. Og gjerne et estimat på hva det kom seg på til slutt. 

Deretter blir det å få ordnet litt god lyd. Som tidligere lydtekniker og over snitt opptatt av god lyd så er dette et must for trivselen på lange turer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort mye forskjellig preventivt vedlikehold og ulike oppgradering på min 110 (riktig nok TD5), men det som har gitt mest glede for hele familien er Webasto Airtop 2000.

 

Hvis du skal bruke bilen hele året, vil jeg absolutt anbefale deg å montere dette.

Puma har vel noe gjevere varmeapparat enn TD5, men å fylle en 110, i minus grader krever noe mer, er min erfaring. 
 

Webasto Thermo Top regner jeg med bilen har?

Støyisolering:

 

https://www.mudstuff.co.uk/products/interior-accessories-16/stinger-roadkill-expert-sound-insulation.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siggen skrev:

Jeg har gjort mye forskjellig preventivt vedlikehold og ulike oppgradering på min 110 (riktig nok TD5), men det som har gitt mest glede for hele familien er Webasto Airtop 2000.

 

Hvis du skal bruke bilen hele året, vil jeg absolutt anbefale deg å montere dette.

Puma har vel noe gjevere varmeapparat enn TD5, men å fylle en 110, i minus grader krever noe mer, er min erfaring. 
 

Webasto Thermo Top regner jeg med bilen har?

Støyisolering:

 

https://www.mudstuff.co.uk/products/interior-accessories-16/stinger-roadkill-expert-sound-insulation.html

Hei. Tidligere eier har montert webasto med fjernstyring og greier. De ukene jeg har hatt den har det riktignok ikke vært spesielt kaldt. Men vært mer enn nok så langt.

Eneste som irriterer meg er at det blir så hælvettes varmt på høyre fot, men relativt kjølig på den andre. Så skal prøve å få laget noen kanaler etterhvert. Isolere bilen vil også hjelpe en del her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sven skrev:

Du kan spare deg for å kjøpe denne. Monterte en slik og den ser fin ut men struper luftstrømmen. Kuttet den til men ble lei og rev ut hele greia.

Ok. Takk for tips. 

Funderte på om det var mulig å få en kanal opp i der sikringsboksen er. Men.. Får se hva man finner på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...