Gå til innhold

Redigere tidligere poster?


Geir74

Anbefalte innlegg

På 15.3.2020 den 21.18, gautes skrev:

Så vidt jeg vet går ikke det.

Tenk alle svar / kommentarer som må / bør justeres etterpå også.

 

 

Du kan redigere en liten stund etterpå. Men om dette er tidsbegrenset, eller om det bestemmes av om du har fått svar vet jeg ikke.

 

En annen årsak er at endring av innlegg kan misbrukes:

 

Eksempel:
Jeg sier i en tråd at @gautes er en eller annen unevnelig ting og/eller kommer med andre ukvemsord. Han blir selvsagt opprørt og svarer med en kraftsalve. Kort etter hans svar endrer jeg min post til å skryte av bilen hans, eller profilbildet hans.

Vips så fremstår den som svarer på ukvemsordene som rablende gal.

 

...så det er _en_ av grunnene til at man stenger for redigering av gamle innlegg. Helt sikkert andre gode grunner også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redigering av innlegg kan gjøre at påfølgende innlegg virker merkelige eller meningsløse og det er begrunnelsen for redigeringssperre.  Man kan redigere i en kortere periode.  I hovedsak ment for å rette skrivefeil.  At man ikke kan redigere innlegg gjør at man må tenke seg om litt og lese korrektur før man trykker på knappen.  En god ting spør du meg...

Det er helt ok å skrive et nytt innlegg hvor man viser til et tidligere innlegg og korrigerer det som eventuelt skulle vise seg å være feil.

LRF har også (omtrent) alltid nektet å fjerne innlegg på forespørsel fra brukere.  Unntaket er i tilfelle innlegget av en eller annen grunn er særdeles uheldig, ulovlig eller bryter med forumets regler.  Admin vil også være behjelpelig med redigering i tilfeller hvor det er påkrevet.

(Mvh. tidligere moderator)

Endret av Tore Kjernmoen
Skrivefeil... ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...