Gå til innhold

Moment topplokk


Dan

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, Dan skrev:

Takker 

 

I samme slengen hvordan rense dysene? Brage

Det vet jeg ikke. Anbefaler vel ikke å prøve å rense de, om du vasker innsug må du også unngå å treffe dysene for de er sensitive.

 

Når det gjelder momentet med ARP bolter, så viser de det i den youtube videoen fra Atlantic British: https://www.youtube.com/watch?v=dIW_ZZ-GqLA  

I den trekker de til 85 ft.lbs. i 3 step. Men nå er det anbefalt fra ARP å trekke momentet til 100Ft.lbs i 3 step.

Men som jeg skriver over her, du risikerer å dra i stykker gjengene i blokka. Derfor er det viktig å først rense gjengen meget godt, så montere pinnene først finger thight med bittelitt locktight til blokka 

Når toppen er på, skal skivene under mutteren til ARP pinnene monteres tørr mot toppen, så smøres med ARP lube på skive flaten mot mutteren, gjengene smøres også med ARP lube. og mutteren smøres også lett med ARP lube. Da kan du trekke til momentet med god mulighet for at det lykkes.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 17.3.2020 den 14.04, Brage skrev:

Det vet jeg ikke. Anbefaler vel ikke å prøve å rense de, om du vasker innsug må du også unngå å treffe dysene for de er sensitive.

 

Når det gjelder momentet med ARP bolter, så viser de det i den youtube videoen fra Atlantic British: https://www.youtube.com/watch?v=dIW_ZZ-GqLA  

I den trekker de til 85 ft.lbs. i 3 step. Men nå er det anbefalt fra ARP å trekke momentet til 100Ft.lbs i 3 step.

Men som jeg skriver over her, du risikerer å dra i stykker gjengene i blokka. Derfor er det viktig å først rense gjengen meget godt, så montere pinnene først finger thight med bittelitt locktight til blokka 

Når toppen er på, skal skivene under mutteren til ARP pinnene monteres tørr mot toppen, så smøres med ARP lube på skive flaten mot mutteren, gjengene smøres også med ARP lube. og mutteren smøres også lett med ARP lube. Da kan du trekke til momentet med god mulighet for at det lykkes.

 

Mvh Brage

Hjelp 

Byttet toppakning og alt etter boka men sliter med å få fyra på alle tennpluggene

Kjenner litt kast og treg respons 

Hva har jeg glemt 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...