sondre b Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 (endret) FPR : fuel pressure regulator. Ligger i bakant av motor, bak innsugsmanifold. TD5`en er en pumpedysemotor. Dysene med hver sin pumpe ligger under toppdekselet. Disse er elektronisk styrt fra ECU og har eget ledningsnett. Det finnes ingen dyserør/ koblinger. Det er kanaler i toppen hvor dieselen går men er innom denne FPR`en, og en dieselkjøler som sitter under innsugsmanifolden Har vært borte i at koblinga mellom engine harness og injector harness har vært dårlig. (Sitter i forkan av innsugsmanifolden.) Er det koblet på en tuningboks på motoren kan denne være koblet på her eller på ved ECU. Ta en sjekk. Dersom du ikke får kontakt med ECU med rett diagnoseværktøy sjekk ledningsnett. Koblingsjema/ ledningsnett skal være å finne på nettet. Endret 16. mars 2020 av sondre b Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 (endret) Beklager feiltrykk. FPR skulle det vært. Heldigvis kom Sondre og klargjorde. Endret 16. mars 2020 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen Olsen Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Hvis det kommer diesel fra pumpa i lavtrykkssystemet kan det tyde på at injektorene ikke virker. Lukter det diesel ut av eksosrøret når du har kjørt den på startmotor en stund? Hvis nei - kan det være problemer med ECUs kommunikasjon med injektorene. Har du sjekket "injector harness", ledningene som gir signal fra ECU til injektorene at de skal injisere diesel i sylindrene? (dieselsøl i den røde connectoren på ECU er et kjent problem på Td5..). Hvis det lukter diesel - da kommer det diesel inn i sylindrene og jeg kan ikke forstå hva som er feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 17. mars 2020 Del Skrevet 17. mars 2020 Kommer det diesel inn i sylindrene og motoren ikke tenner mangler den kompresjon.. Uten at jeg på noe vi tror det er problemet her, høres mer ut som noe elektrisk krøll (og jeg ville sett mer på den inertia switchen/"knappen på torpedoveggen"). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvegg Skrevet 19. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2020 Har prøvd alt av gode råd fra denne tråden og i går fant en kar med skarpere blikk en meg en røket sikring. Det var en 30 amp som styrer reeler, denne sitter under pasasjersetet. Med ny sikring fungerte både gløding, motorlampe var synlig igjen og jeg satt i gang lufteprosedyre. Etter noen runder med lufting og en nesten start, det begynte å komme eksos ut bak og jeg fikk en intens god følelelse i magen røk sikringen igjen. Så nå har vi brukt opp ti 30 amp sikringer parallelt med at vi har gått over alle kontakter, byttet startbatteri mm. Så nå håper jeg noen har et tips om en "klassisk feil" som vi kan rette for å komme videre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 Går sikringen har du sannsynligvis kortslutning på ledningsnettet. Den må finnes, ognår du har reparert den vil jeg tro bilen blir normal igjen. Gå over ledningene og se om de ligger og gnager borti noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spoon Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 Har du sentrallås? Hvis så, sjekk ledninger for brudd mellom karosseri og dør. Det er samme sikringen til sentrallås og startsperre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen Olsen Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 Når en sikring går gjentatte ganger er det definitivt en feil i en elektrisk dings, kortslutning i ledningsnettet eller (huff) korrosjon et sted. Sjekk hvilken kurs sikringen dekker. Kjøp inn en drøss sikringer eller benytt et multimeter koblet i serie og gå *supernøye* over alle ledninger etter at du har frakoblet en etter en og benytt eliminasjonsmetoden til du finner ut hvor feilen ligger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Skippy- Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 Hva nummer er det på sikringen som går? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 Istedenfor alle hyppige sikringsskift og fortløpende avlesnininger av instrument finnes det et bedre alternativ. 21watts pære i sokkel med lange nok kabler så den er synlig fra alle vinkler. Kobles inn i begge kontaktene der sikringen skulle stått. Er du som hr. Wonder kan du montere horn istedenfor pære. Så lenge det er full jord(kortslutning) vil pæra lyse sterkt. Dimmer den eller slokker er du veldig nær feilkilden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 3 timer siden, gautes skrev: Istedenfor alle hyppige sikringsskift og fortløpende avlesnininger av instrument finnes det et bedre alternativ. 21watts pære i sokkel med lange nok kabler så den er synlig fra alle vinkler. Kobles inn i begge kontaktene der sikringen skulle stått. Er du som hr. Wonder kan du montere horn istedenfor pære. Så lenge det er full jord(kortslutning) vil pæra lyse sterkt. Dimmer den eller slokker er du veldig nær feilkilden. Den der fremgangsmåten skal jeg huske! snedig!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smedenDY Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 Et sted som kan være lurt å sjekke for kortslutning er ledningene som kommer ut fra dashbord mellom luftfilterboks og abs blokka. Hvis du har abs da Kommer en feit bunt med kabler ut av torpedoveggen som ofte ligger å gnisser på røra fra abs blokka. Kan gi mange " morsomme" feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvegg Skrevet 22. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2020 Da ble det omsider start i går kveld. Tusen takk for alle gode råd og tips. Vi brukte «Gautesmetode» med lyspære som sikring og fant manglende isolasjon på tre kabler rett ved ABS-blokka slik SmedenDy tipset om. Så nå skal den få ny olje og filtere samt lokk på ekspansjontanken straks jeg har fått handlet hos EWS også blir det endelig hverdagsbilen igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 22. mars 2020 Del Skrevet 22. mars 2020 1 time siden, Alvegg skrev: Da ble det omsider start i går kveld. Tusen takk for alle gode råd og tips. Vi brukte «Gautesmetode» med lyspære som sikring og fant manglende isolasjon på tre kabler rett ved ABS-blokka slik SmedenDy tipset om. Så nå skal den få ny olje og filtere samt lokk på ekspansjontanken straks jeg har fått handlet hos EWS også blir det endelig hverdagsbilen igjen. Phuuu, her har vi holdt pusten i flere dager nå. Godt det ordnet seg. VBF dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvegg Skrevet 22. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2020 Ha ha ja jeg gleder meg vilt selv om jeg tror jeg trenger en ny topp snart. Må spare til en spansk før jeg bytter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 22. mars 2020 Del Skrevet 22. mars 2020 Bra du fant ut av det Med andre ord en gladnyhet, i disse litt dystre tider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 23. mars 2020 Del Skrevet 23. mars 2020 18 timer siden, Alvegg skrev: Ha ha ja jeg gleder meg vilt selv om jeg tror jeg trenger en ny topp snart. Må spare til en spansk før jeg bytter. Tro er andre steder best egnet til. I verkstedet skal man feilsøke til man vet. På den annen side drar noen etterhvert nytte av brukte og ok deler fra neste garasjerydding. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.