Klodrik78 Skrevet 11. mars 2020 Del Skrevet 11. mars 2020 D2 2000 model Td5 med Manuell girkasse. Egr er blendet Ny turbo gåtr ca 10 000km etter skift Bilen har stått en stund da jeg har byttet Crabckshaft pulley og flushet kjølesystemet. I samme slengen byttet jeg fuel injection harness og temp senser da bilen gikk ujevnt på tomgang. Bilen går som en drøm. Utenom at nå drar den ikke over 3000rpm. 1 gir går bra men resten er bare sorgen. Drar til 2500rpm så nøkker den til og legger seg på 3000rpm og derifra erre desverre dødt løp videre. Dieselpumpe? Map sensor? Luftfilter er nettop byttet. Endelig fått bilen på veien etter 3 mnd også skjer dette. Typisk. Noen som har ide/peil??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 11. mars 2020 Del Skrevet 11. mars 2020 Siden du ikke nevner kengurufakter setter jeg en knapp på wastegateventilen. Selv om turbo er ganske ny kan den sette seg i åpen stilling og da blir den tam. Samme om dieselpumpa er defekt. Hører du den om du slår på tenning? Andre har opplevd tett katalysator og ikke kunnet fått turtall på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 11. mars 2020 Del Skrevet 11. mars 2020 Kan fort være dieselpumpa i tanken dette. Du kan dog prøve å koble fra MAF sensor først, for å se om bile går bedre. Sjekk også MAP sensor når du er i gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aok Skrevet 11. mars 2020 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) Setter en tier på wastegate’n. Koble fra staget og smør godt opp med CRC eller WD. Endret 11. mars 2020 av aok Skriveleif Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klodrik78 Skrevet 12. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2020 Kjørte bilen igjen igår kveld og nå på vei til jobb. Nå går den helt fint. Tok en telefon til fattern som også mente wastegaten. Så nå blir det og demontere wastegate og få det smurt opp. Han hadde tydlig samme problem på defenderen sin med td5. Men det at den nøkket fra 2500rpm til 3000rpm ga meg en lite indikasjon på at det kunne vært dieselpumpa. Det skal ha bært byttet diselpumpe på bilen før jeg kjøpte den. Men hvilken stand den pumpa er i. Det aner jeg ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. mars 2020 Del Skrevet 12. mars 2020 Nøkket som at turtall går opp og ned? I såfall burde kanskje wastegate modulator byttes? Uansett lurt å ha en liggende i bilen. Dieselfilter nevnes ikke siden det byttes hver høst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klodrik78 Skrevet 12. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2020 Dieselfilter skal byttes. Har bare ikke fått gjort det. Wastegate modulator er nyere enn turbo. Orginal del. Er på vei opp. Men kommer kun en gang og da spretter den på både bil og teller. Men blir å skifte filter og smøre opp wastegate. Er non der problemet ligger. Gøy med gammal bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gekko Skrevet 12. mars 2020 Del Skrevet 12. mars 2020 Pumpe i tanken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.