Gå til innhold

D2 td5 går ikke over 3000rpm


Klodrik78

Anbefalte innlegg

D2 2000 model

Td5 med Manuell girkasse. 

Egr er blendet

Ny turbo gåtr ca 10 000km etter skift

 

Bilen har stått en stund da jeg har byttet Crabckshaft pulley og flushet kjølesystemet. 

I samme slengen byttet jeg fuel injection harness og temp senser da bilen gikk ujevnt på tomgang. 

Bilen går som en drøm. 

Utenom at nå drar den ikke over 3000rpm. 

1 gir går bra men resten er bare sorgen. 

 

Drar til 2500rpm så nøkker den til og legger seg på 3000rpm og derifra erre desverre dødt løp videre. 

Dieselpumpe? Map sensor? 

Luftfilter er nettop byttet. 

 

Endelig fått bilen på veien etter 3 mnd også skjer dette. Typisk. 

Noen som har ide/peil??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke nevner kengurufakter setter jeg en knapp på wastegateventilen. Selv om turbo er ganske ny kan den sette seg i åpen stilling og da blir den tam.

 

Samme om dieselpumpa er defekt. Hører du den om du slår på tenning?

 

Andre har opplevd tett katalysator og ikke kunnet fått turtall på bilen.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fort være dieselpumpa i tanken dette.

Du kan dog prøve å koble fra MAF sensor først,

for å se om bile går bedre.  Sjekk også MAP sensor 

når du er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter en tier på wastegate’n. Koble fra staget og smør godt opp med CRC eller WD. 

Endret av aok
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte bilen igjen igår kveld og nå på vei til jobb. 

Nå går den helt fint. 

Tok en telefon til fattern som også mente wastegaten. Så nå blir det og demontere wastegate og få det smurt opp. 

 

Han hadde tydlig samme problem på defenderen sin med td5.

 

Men det at den nøkket fra 2500rpm til 3000rpm ga meg en lite indikasjon på at det kunne vært dieselpumpa. 

 

Det skal ha bært byttet diselpumpe på bilen før jeg kjøpte den. Men hvilken stand den pumpa er i. Det aner jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselfilter skal byttes. Har bare ikke fått gjort det. 

Wastegate modulator er nyere enn turbo. Orginal del. 

Er på vei opp. Men kommer kun en gang og da spretter den på både bil og teller. 

 

Men blir å skifte filter og smøre opp wastegate. Er non der problemet ligger. 

 

Gøy med gammal bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...