Gå til innhold

Blue Master D2


Geir74

Anbefalte innlegg

Da har man gått til anskaffelse av en 2003 Discovery 2 med nærmere 300 000km på telleverket.

Mitt første engelske bilprodukt, men hadde ett intenst forhold til en Pajero for noen år siden, og har ønsket meg nytt 4x4 prosjekt helt siden den gikk ut av trafikk pga kreft i ramma.

 

Håper dette er bilen som skal ta meg og familie på tur rundt i verden da vi er bitt av campingbasillen og gjør unna ca 5000km hver sommer.

Bilen blei henta på Oppdal og kjørt hjem til Skien uten ett feilslag, og har fungert bra siden.

disko2.jpg

disko2 bak.jpg

 

 

Av umiddelbare planer tenker jeg følgende:

Litt kosmetisk fiks 

Bytte av fluider og filtre

Utbedre tres amigos-feil

Utbedre sentrallåsfeil

Forreste takluke virker ikke

KOPPEHOLDERE (allerede sinna på de under/forran viftepanelet)

 

Litt på sikt:

turrigging

CDL

 

Utført:

Nanocom innkjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk! Må bare få på noe annet en hakkapelitta, samt et minimum av kontroll på tilstand før jeg drar den på skauen. Blir gjerne med en tur til Rudskogen, men Flittig er jo myye nærmere?;)

 

Av feilkoder har jeg bare funne "low voltage left front" eller noe på ABS'en, men lampene har sluttet å lyse. Ligger ny sensor i bilen til de begynner på nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på fremtidig corona-brakkefeber, handlet jeg div filtre og oljer, Brunox, grunning og felglakk. Kjekt å ha planer for kommende uker.

Viktigste først: dress fra Biltema og overføringspapir til printeren

image.png

 

Oljeskift gikk greit, men det må være den mest klønete plassering av et filter jeg har vært borti..

Ene skruen til lokket på rotofilteret viste seg også og være helt uten gjenger, så det må jeg få gjort noe med.

 

Sommerdekk viste seg og være svært gamle og sprukne, så de ble tatt av og felgene skal få seg en puss og svart lakk. Regner med å sette på et sett med BF Alltarrains i 255/55-R18 om det ikke skulle dukke opp tilbud eller gode råd om noe annet.

Festet til reservedekket ble tatt av for samme behandling som felgene, da det så ganske fælt ut bakpå bilen uten noe på..

 

Lykke til med brakkefeberen der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet med lokket på rotorfilteret.

Boret opp og laget nye gjenger. På den ene siden er det plass til 

mutter på undersiden dersom man bruker en lenger bolt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

gikk ut av trafikk pga kreft i ramma.

 

Gratulerer. Gikk fra Pajero til D2 selv, angrer ikke mye. Gjør ting skikkelig så holder D2en i mange år.

D2 ruster minst like friskt som Pajero, så ikke vent-begynn nå med påspyling av ditt valgte godstoff. Mitt er rå linolje. Nøyaktig hva det er betyr mindre-det viktige er å få det gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå opp til 7mm på rotorfilterhuset.

Sett i pinnebolter og lås dem med Lock-Tite o.l.

Muttere og flatskiver på toppen.

Husk riktig moment evt. husk at skruene bare skal holde fast et lokk på snaut 100 gram.

Intet trykk på innsiden annet enn sprut fra filteret på veggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, GuttormG said:

D2 ruster minst like friskt som Pajero, så ikke vent-begynn nå med påspyling av ditt valgte godstoff.

Jeg vil demontere plast og innerskjermer og kjøre den til Grenland Antirust for en oljebehandling. Bilen er heldigvis behandlet før en gang, og blitt kjørt i saltfrie Oppdal etter det. Regner allikevel med en overraskelse eller to..

 

12 hours ago, gautes said:

Husk riktig moment evt. husk at skruene bare skal holde fast et lokk på snaut 100 gram.

Intet trykk på innsiden annet enn sprut fra filteret på veggene.

Lokket har jo tettet greit til nå, med en skrue løs i lokket:)

 

Takk for gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror min blei registrert juli-02.

 

Fikk polert noen svært matte frontlykter i går

matte lykter.jpg

 

Brukte Meguiars sett for sånt, men tror det hadde gått like bra med vanlig 1000 og 3000grit papir og etterfølgende polish med en passe grov cuttingpaste.

Fulgte med et annet middel som skulle herde på, men usikker på hva vitsen er. Jeg brukte vel 45min på begge lyktene, så er jo bare å gjøre om igjen når de blir matte på nytt?

 

klare lykter.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2020 den 10.53, Geir74 skrev:

Tror min blei registrert juli-02.

 

Fikk polert noen svært matte frontlykter i går

matte lykter.jpg

 

Brukte Meguiars sett for sånt, men tror det hadde gått like bra med vanlig 1000 og 3000grit papir og etterfølgende polish med en passe grov cuttingpaste.

Fulgte med et annet middel som skulle herde på, men usikker på hva vitsen er. Jeg brukte vel 45min på begge lyktene, så er jo bare å gjøre om igjen når de blir matte på nytt?

 

klare lykter.jpg


Steike, for et resultat!

Har du link til hvor du kjøpte produktene, eller butikk-navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet er det ingenting å si på. Merkbart bedre lys der det skal være:D

Jeg kjøpte settet hos Bilpleiekongen.no, link til settet her. Kan som jeg nevnte hende man oppnår like godt resultat med et annet sett eller bare produkter fra Biltema, men det var enkelt å bruke og norsk bruksanvisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...