Jump to content
LRforum
thommes

ditt beste forbruk - vær kreativ!

Recommended Posts

Mitt beste forbruk med min D2 Td5 var 1,5 pints/mil. Den er veldig lett å slå. Noen som kan bedre? Gjerne bruk alternative måleenheter. cool Men betingelsen er at verdien blir/ble målt over minst 300 km. ^_^ Å kjøre nedoverbakke fra bensinstasjon til en annen teller ikke!

Vår gamle D2 med 3 tonns henger bak brukte 0,95. Men turen gikk bare i 60-70kmt og bilen hadde manuell gir.

0,78 hjem fra Landstreff i Bardu. 

D3, også den manuell har vi kjørt på 0,78 på langtur. 

Posted (edited)

Fullpakket D2 td5 manuell med taktelt og kasser på taket gikk fint på 0,85l på mila fra Jevnaker til Steinkjer :)

Edited by jermundpr

-87 Range Rover med 3,5l V8 to SU-gassere. Feriepakket med tre stykker ombord og kjøreglade 16-årig datter ved rattet. Askim - Helgeland - Lofoten - Nordkapp - Kirkenes - Askim, 1,35 på mila. 
Det var bilen sin det :rolleyes:

Fullpakka Defender 110 td5 med en dasj taklast ble i sommer målt til 0,93 l/mil....over en variert tur på omlag 4000km ca Hedmarken - Trøndelag - Tromsø - Hammerfest og hjemmat via Finnland og Sverige. Klart godkjent. 

Ikke lenge etter at jeg kjøpte Discoen så klarte jeg å skvise den ned i 0,66 pr mil fra Asker til Halden.

Har også fått Freelanderen ned i 0,55 pr mil (mener jeg det var) fra Trondheim og ned til et stykke langs Mjøsa (Hvor jeg ble lei og bare ville hjem). :D

Posted (edited)
16 timer siden, thommes skrev:

Gjerne bruk alternative måleenheter.

Jeg er godt fornøyd med min 1998 P38, som rusler til og fra hytta med et gjennomsnittsforbruk på 0.07mm².  ;)

Edited by tih

2 timer siden, tih skrev:

Jeg er godt fornøyd med min 1998 P38, som rusler til og fra hytta med et gjennomsnittsforbruk på 0.07mm².  ;)

Har du eldrift på den?

2 timer siden, lafterolf skrev:

Kaffefarfar gikk Trondheim-Oslo på bare kaffe..

Er det han?

image.png

Brukte 1 liter på 200 meter en gang.  3 timers arbeid inkl vinsjing...

Posted (edited)

Var det 1 liter kaffee det også?

"Grip dypt i din kafferasjon,
skjenk Olaf Kammen en porsjon
han er jo, så dægern dundre,
bevis på det store undret
som kunne skje, hvis alle vi
som elsker kaffe, fikk'n fri."

Kaffefarfar (lesestoff)

Edited by thommes

21 timer siden, thommes skrev:

Har du eldrift på den?

Neida, det er diesel. Hvis du synes angivelsen er rar, var det meningen - men hvis du deler 0.7 liter på 1 mil, og er nøye med enhetene, får du altså 0.07mm².

(Og dette er altså det bilen bruker på turen fra Drammensdalen, over Kongsberg, opp Numedal, til Jønndalen (i Uvdal, oppunder Hardangervidda), og ned igjen; tilsammen 32 mil.)

49 minutter siden, tih skrev:

Neida, det er diesel. Hvis du synes angivelsen er rar, var det meningen - men hvis du deler 0.7 liter på 1 mil, og er nøye med enhetene, får du altså 0.07mm².

(Og dette er altså det bilen bruker på turen fra Drammensdalen, over Kongsberg, opp Numedal, til Jønndalen (i Uvdal, oppunder Hardangervidda), og ned igjen; tilsammen 32 mil.)

Oj! Den nøtta var for tøff for meg. :-D Under 0,085 mm² har jeg ikke klart ennå.

Min v8 har veldig bra bensinforbruk.  Fra 1,5L/Mil +++++

Bruker dere bilens tall fra computer, er det bare legge på 0,1-0,2 pr mil... :blink:

Tror eg fikk D3'n ned i 0,98 på forrige Finnmark tur, med last på taket. Da var det ingen spare modus el økonomi fart. Jevnt 100-120 opp gjennom Sverige og Finland.... 

Så blir jo spm, om hva som menes med beste forbruk, mest el minst. 

Man kjøper ikke over 2 tonn stål på hjul, for å kjøre økonomi løp... :P

På 11.3.2020 den 15.41, oggioffshore skrev:

Bruker dere bilens tall fra computer, er det bare legge på 0,1-0,2 pr mil... :blink:

Tror eg fikk D3'n ned i 0,98 på forrige Finnmark tur, med last på taket. Da var det ingen spare modus el økonomi fart. Jevnt 100-120 opp gjennom Sverige og Finland.... 

Så blir jo spm, om hva som menes med beste forbruk, mest el minst. 

Man kjøper ikke over 2 tonn stål på hjul, for å kjøre økonomi løp... :P

Ny personlig rekord i dag! 

Vi tok det litt rolig da vi kjørte fra England til Tyskland denne gangen. Det gikk stort sett i 90 km/h.

2020-03-21_22-29-24.png

Det går med akkurat en halvliter pro passasjer på 7,56 km.

Da er vi framme og vorspielet er slutt.

Rekorden er vel 0,45 liter mila på strekningen Trondheim-Mjøsområdet i Discovery Sporten. Dette var første kjøreturen vi hadde i bilen for 3 år siden. Feriepakket ligger den stort sett oppunder 0,6 liter mila. 

V8 rekorden ligger på 1,1 på samme strekning :) 

Regner 15.5 Imperial Gallons per Engelsk mil som bra.  35mph på grusvei med noen bakker og elver å krysse eller E6 i 50mph går for det samme.

IMG_6684.JPG

Etter en helg tur retur Alta- Tromsø- Alta pluss en sving ut på Eide handel tikket vi 84,3 mil med 0,834 på mila ( med ett tomt vindfang på taket) 
Discovery 1 300tdi med 245590 km på klokka.