Gå til innhold

ditt beste forbruk - vær kreativ!


thommes

Anbefalte innlegg

Mitt beste forbruk med min D2 Td5 var 1,5 pints/mil. Den er veldig lett å slå. Noen som kan bedre? Gjerne bruk alternative måleenheter. cool Men betingelsen er at verdien blir/ble målt over minst 300 km. ^_^ Å kjøre nedoverbakke fra bensinstasjon til en annen teller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-87 Range Rover med 3,5l V8 to SU-gassere. Feriepakket med tre stykker ombord og kjøreglade 16-årig datter ved rattet. Askim - Helgeland - Lofoten - Nordkapp - Kirkenes - Askim, 1,35 på mila. 
Det var bilen sin det :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullpakka Defender 110 td5 med en dasj taklast ble i sommer målt til 0,93 l/mil....over en variert tur på omlag 4000km ca Hedmarken - Trøndelag - Tromsø - Hammerfest og hjemmat via Finnland og Sverige. Klart godkjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge etter at jeg kjøpte Discoen så klarte jeg å skvise den ned i 0,66 pr mil fra Asker til Halden.

 

Har også fått Freelanderen ned i 0,55 pr mil (mener jeg det var) fra Trondheim og ned til et stykke langs Mjøsa (Hvor jeg ble lei og bare ville hjem). :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, thommes skrev:

Gjerne bruk alternative måleenheter.

 

Jeg er godt fornøyd med min 1998 P38, som rusler til og fra hytta med et gjennomsnittsforbruk på 0.07mm².  ;)

Endret av tih
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, thommes skrev:

Har du eldrift på den?

 

Neida, det er diesel. Hvis du synes angivelsen er rar, var det meningen - men hvis du deler 0.7 liter på 1 mil, og er nøye med enhetene, får du altså 0.07mm².

 

(Og dette er altså det bilen bruker på turen fra Drammensdalen, over Kongsberg, opp Numedal, til Jønndalen (i Uvdal, oppunder Hardangervidda), og ned igjen; tilsammen 32 mil.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, tih skrev:

 

Neida, det er diesel. Hvis du synes angivelsen er rar, var det meningen - men hvis du deler 0.7 liter på 1 mil, og er nøye med enhetene, får du altså 0.07mm².

 

(Og dette er altså det bilen bruker på turen fra Drammensdalen, over Kongsberg, opp Numedal, til Jønndalen (i Uvdal, oppunder Hardangervidda), og ned igjen; tilsammen 32 mil.)

Oj! Den nøtta var for tøff for meg. :-D Under 0,085 mm² har jeg ikke klart ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere bilens tall fra computer, er det bare legge på 0,1-0,2 pr mil... :blink:

 

Tror eg fikk D3'n ned i 0,98 på forrige Finnmark tur, med last på taket. Da var det ingen spare modus el økonomi fart. Jevnt 100-120 opp gjennom Sverige og Finland.... 

Så blir jo spm, om hva som menes med beste forbruk, mest el minst. 

Man kjøper ikke over 2 tonn stål på hjul, for å kjøre økonomi løp... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 11.3.2020 den 15.41, oggioffshore skrev:

Bruker dere bilens tall fra computer, er det bare legge på 0,1-0,2 pr mil... :blink:

 

Tror eg fikk D3'n ned i 0,98 på forrige Finnmark tur, med last på taket. Da var det ingen spare modus el økonomi fart. Jevnt 100-120 opp gjennom Sverige og Finland.... 

Så blir jo spm, om hva som menes med beste forbruk, mest el minst. 

Man kjøper ikke over 2 tonn stål på hjul, for å kjøre økonomi løp... :P

Ny personlig rekord i dag! 

Vi tok det litt rolig da vi kjørte fra England til Tyskland denne gangen. Det gikk stort sett i 90 km/h.

2020-03-21_22-29-24.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekorden er vel 0,45 liter mila på strekningen Trondheim-Mjøsområdet i Discovery Sporten. Dette var første kjøreturen vi hadde i bilen for 3 år siden. Feriepakket ligger den stort sett oppunder 0,6 liter mila. 

V8 rekorden ligger på 1,1 på samme strekning :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Etter en helg tur retur Alta- Tromsø- Alta pluss en sving ut på Eide handel tikket vi 84,3 mil med 0,834 på mila ( med ett tomt vindfang på taket) 
Discovery 1 300tdi med 245590 km på klokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...